fallback

Производителите на електромобили са изправени пред нов проблем

Европейската комисия се готви да обяви лития за „токсично вещество“

Надпреварата между производителите се пренася на ново поле – това на електрификация на автомобилния парк в Европа и по света. Това превръща пазара на батериите за електрически превозни средства в едно основните предизвикателства пред индустрията през следващите години. Съответно, броят на фабриките за батерии и първите инфраструктурни проекти за обработка на литий за промишлена употреба се увеличават с бързи темпове.

Производителите на електромобили обаче са изправени пред нов, сериозен проблем, който може да има непредвидими последици. В момента Европейската комисия разглежда директива, която има за цел да класифицира три литиеви соли като токсични вещества. Това са литиевият карбонат, литиевият хидроксид и литиевият хлорид, които може да бъдат бъдат класифицирани като токсични продукти от категория 1A и да се считат за потенциално изложени на риск за плодовитостта и вероятно да причинят проблеми с растежа на плода, както и при кърмени деца.

В момента се извършва оценка на тези рискове от Европейската агенция по химикали (ECHA) по предложение на Френската агенция за здравна безопасност (ANSES). Очаква се решение до края на годината, което при необходимост може да бъде валидирано от Европейската комисия. А това е нещо, от което очевидно се страхуват играчите в литиевата индустрия и, по-общо – производителите на батерии и на електромобили.

„Ако трите литиеви соли поемат по този път, това може да има значителни непредвидени последици, поставяйки под въпрос дългосрочната жизнеспособност на лития, произвеждан, рафиниран, използван и рециклиран в Европейския съюз“, каза Роланд Шавас, генерален секретар на Асоциацията на производителите на литий.

fallback
  • #39
    анонимен ( преди 2 години )
    Вече не е забавно, трагично е. Нямаш акъл дори да се сетиш, че не сме само ние двамата тук. А да отвориш нещо и да прочетеш е абсурд. У лево.
  • #38
    анонимен ( преди 2 години )
    Аз поне такива глупости Не съм писал, че ВЕЦ не е ВЕИ. Къде прочете че ВЕЦ било вятърен генератор? Не можеш да цитираш но както виждаш аз ти цитирах и съм сложил ВЕЦ при ВЕИ, когато съм смятал възобновяемите мощности на България към момента. Мога да те цитирам до утре какви глупости написа и за турбините и че хладилника не е термопомпа, а съм сигурен, че и след последното обяснение за 100% КПД на кондензен котел си единственият, който не е разбрал обяснението. Налягания и температури???
  • #37
    анонимен ( преди 2 години )
    Да цитирам ти какво написа в коментар 10 : "Къде набута Вец бе приятрл при Веи хаха Вец има от 100+ години нищо общо с бокоучявите панели и перки"
  • #36
    анонимен ( преди 2 години )
    "А преди малко твърдеше, че ВЕЦ били едно и също нещо като ветрогенераторите."Я да видим къде го прочете това, цитирай? Виждаш ли как четеш едно и разбираш съвсем друго?
  • #35
    анонимен ( преди 2 години )
    Шемет, не си разбрал дори връзка между налягане и температура. А преди малко твърдеше, че ВЕЦ били едно и също нещо като ветрогенераторите. Адвокат за чудо и приказ си.
  • #34
    TSLA ( преди 2 години )
    Което ще изстреля едни хора директно към Марс, понеже шефът им е гений и отдавна заменя лития в клетките с никел. Хо, хо, хо
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    Поправка, че редактора е поправил написаното след мен. "Но ти само преди няколко минути твърдеше че водноелектрическите централи не са възобновяеми източници и се вижда много ясно."
  • #32
    анонимен ( преди 2 години )
    "Хладилник, климатик и термопомпа не са едно и също нещо. Двигател и турбина не са едно и също нещо."Кога съм твърдял подобно нещо? Но ти само преди няколко минути твърдеше че водноелектрическите централи не са в новия ми източници и се вижда много ясно. Да ти цитирам ли и мнението, че хладилника не термопомпа? А, че парната турбина не е двигател? Хайде не си приписвай незнанията на някой друг.
  • #31
    анонимен ( преди 2 години )
    А бе умник, ако резервоара ти е по документи с използваем обем 40 литра, защо събира повече от 40 литра, защото реалния обем е 45 литра? Същото е и с горната и долната топлина на горивото, но ти не го разбираш. Ако напълниш 44литра в резервоар, който официално е 40 литра, 110 процента от обема ли си напълнил?Ако сметнеш КПД по-горната топлина на горене, КПД става значително под 100% и не нарушава никой физичен закон. Смята се по долна за да не става объркване с не кондензните котли.
  • #30
    анонимен ( преди 2 години )
    Последно - ДВГ не е едно и също нещо с газотурбинен двигател или пък турбореактивен, но това един шемет като теб го твърдеше. А превозните средства са проектирани, за да се транспортират неща с тях. Не да стоят на едно и също място. В главата ти е пълен леш, защото си проспал математика, физика и химия. НЯМА никакъв, ама никакъв шанс да работиш нещо свързано с тях.
fallback
Последни