IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производителите на суперколи получиха отсрочка за електрификацията

Компании като Ferrari и McLaren ще намаляват емисиите с 6 години по-късно от останалите

Производителите на суперколи и други нишови автомобилни компании ще имат няколко години в повече, за да отговорят на новите регулации за вредни емисии в Европа. Миналата седмица Европейският съюз се съгласи да удължи крайния срок на такива фирми за преминаване към двигатели без замърсяване от 2029 до края на 2035 година.


Ferrari V6 двигател


Както вече знаете, именно през 2035 година ще бъде забранена продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене на Стария континент. Италия, която е дом на компании като Ferrari, Lamborghini и Pagani, плюс още 4 държави, активно защитаваха удължаване на срока за нишовите марки, макар от Апенините да искаха срокът да е до 2040 година, което не бе прието.

Основните аргументи за удължаване на сроковете бяха, че подобни нишови производители биха срещнали сериозни затруднения да покрият новите и много по-строги изисквания. С приемането на компромиса, това е глътка въздух не само за италианските фирми, но и за компании като McLaren, Aston Martin, Bugatti-Rimac, Koenigsegg и много други.

Преминаването към хибридни и електрически задвижвания няма да е лесно за цитираните фирми, чиито ресурси са доста по-ограничени от тези на масовите автомобилни производители. Нишовите компании ще трябва също да се борят с технология, която все още е в ранните фази на своето внедряване. Батериите са тежки и това тегло е в ущърб на цялостната производителност на автомобила, което е много важно за производителите на суперколи.


Lamborghini Huracan Tecnica


Все пак и малките и нишови компании вървят към електрификация, но със собствено темпо. Ferrari обяви миналия месец, че първият му изцяло електрически модел ще пристигне през 2025 година, като част от плана си да представи 15 автомобила между 2023 и 2026 г. Подробностите за първото EV на Ferrari все още са в тайна, но компанията продължава да подава патенти за електрически и хибридни настройки на силовото предаване. Lamborghini обяви миналата седмица, че ще пусне първия си електромобил до края на десетилетието.

Забраната на ЕС за продажба все пак оставя възможност за двигатели с вътрешно горене, които, обаче, трябва да работят със синтетични горива. Защитниците на този подход разполагат с ограничено време - само до 2026 г., за да докажат тяхната ефективност. Това е и същата година, в която Формула 1 ще започне да използва устойчиво гориво в своите състезателни коли.

Автомобилните производители търсят и водорода като начин за намаляване на емисиите и постигане на целите на ЕС, но изглежда, че електрическите превозни средства с батерии са преобладаващият начин на развитие в момента, а Ferrari, Lamborghini и компания ще имат повече от десетилетие, за да разберат бъдещето си.

0 от 500
  • #2
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Кефи как планират чак за 2035, а то идва една историческа зима която ще го промени изоснови ЕС. Но не е и чудно, за такива компании винаги може да има изключения, но не и за бедни държави като нас, това си е направо мотото на ЕС, същото важи и за немските марки.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На тези компании не им е проблем да си плащат въглеродните квоти, защото те ще са нищожна част от притежанието на такъв автомобил, на който са му годишното му обслужване е равностойна на цената на цял чисто нов автомобил от нисък клас. Проблемът ще е точно за тези автомобили от ниския клас, които буквално ще изчезнат от пазара, защото за тях е нерентабилно да си покриват изискванията, защото новите системи ще им удвоят цената като влезе в сила евро 7 през 2025 година.