Само интериорните удобства в един съвременен автомобил вече изискват повече изчислителна мощ, отколкото бе нужна за полета на Apollo 11 до Луната. Тенденцията досега бе всяка джаджа в салона да идва със свой собствен електронен блок - решение, което имаше доста негативно отражение и върху цената, и върху простотата на управление, и, не на последно място, върху надеждността на системите.
Компютърът, който прати Apollo 11 на Луната, имаше 145,000 реда софтуерен код. Компютърът на новото iX има над 100 милиона реда
В новото BMW iX германският гигант Continental за пръв път въвежда своя единен Cockpit High Performance компютър - общ блок, който управлява всички софтуерни функции в салона, включително head-up дисплея с добавена реалност и огромния двоен екран за приборите и мултимедията. Свързването на всички функции с един управляващ компютър позволява небивало до момента ниво на персонализация.
Три технологии от бъдещето, които са серийни при BMW iX (ГАЛЕРИЯ):
Безключовият достъп и запалване на автомобила не е нещо ново, разбира се. Вече десетина години той е като ежедневен коледен подарък за автомобилните крадци. Но в новото iX Continental осигурява изцяло нов приемник за сигнала от дигиталния ключ, който приема в ултрашироколентовия обхват (UWB, на снимката). Технологията едновременно пести енергия и гарантира, че крадците вече не могат да прихванат и усилят сигнала ви, докато седите в кафенето например. В същото време не е нужно дори да вадите смартфона от джоба си, за да го разпознае автомобилът, да се отключи и да се стартира.
Видео: