IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електрическа самоделка счупи рекорда на Гудууд

Колата, която отне титлата на Volkswagen ID.R, прави 0-100 км/ч за 1.5 секунди (ВИДЕО)

Опасенията, че електрификацията ще сложи точка на спортните автомобили, явно са безпочвени, ако се съди по заключителния ден на тазгодишния Goodwood Festival of Speed, в който една електрическа самоделка успя по зашеметяващ начин да счупи рекорда на трасето.


McMurtry Spierling, Гудууд, Макс Чилтън
    
      
Бившият пилот от Формула 1 Макс Чилтън втрещи зрителите на легендарното събитие за спортни машини, като успя да направи изкачването по хълма за 39.08 секунди със своя McMurtry Spierling. Това бе по-бързо от досегашния официален рекорд на Ник Хайдфелд от 1999 (41.6 секунди), и даже от неофициалния рекорд, постиган от Ромен Дюма с електрическия Volkswagen ID.R в тренировка през 2019 (39.9 секунди). Прочутото трасе е с дължина 1.87 км.

Най-впечатляващото е, че новият рекорд е дело не на старателно подготвена кола от производител с милиарден бюджет, а на самоделка, сглобена от стартъп. McMurtry е създадена през 2016 от ирландеца сър Дейвид Макмъртри, шеф на инженерната компания Renishaw.
    
      
McMurtry Spierling, Гудууд, Макс Чилтън
    
      
Тайната на McMurtry Spierling е в комбинацията от чудовищна мощност, много ниско тегло и всевъзможни трикове за увеличаване на притискателната сила. Създателите на болида не казват точно колко са конските сили (някъде около 1000), но батерията е 60 киловатчаса и ползва клетки с новаторския дизайн на Molicel, които осигуряват доста по-висока енергийна плътност. Ускорението от 0 до 100 км/ч се случва за... 1.5 секунди. Максималната скорост е ограничена на 241 км/ч. Благодарение на добавения вентилатор, още от старта колата произвежда сила на притискане от над 2000 килограма - повече от болид от Формула 1. Общото тегло на автомобила без пилота е под 1 тон.
   
    
Вижте феноменалната скорост на McMurtry Spierling във ВИДЕОТО:
 
     
       
След като би рекорда на Volkswagen ID.R в Гудууд, сега всички очаквания са колата на McMurtry да посегне и на другото постижение на германския електромобил - най-бързото време в историята на Пайкс Пийк.


 

0 от 500
  • #11
    13 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Четете бе хора, не боли. "Благодарение на добавения вентилатор, още от старта колата произвежда сила на притискане от над 2000 килограма - повече от болид от Формула 1."Тоест вентилаторът буквално засмуква автомобила към асфалта и създава притискане от 2 тона при тегло на автомобила от 1 тон.
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Деен ( преди 1 година )
    Ел.самолетче, ингерестно е как контролира сцеплението.Болид от ф1 го прави за 1.8с но там гумите са с значително по голяма площ.
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Продължение ( преди 1 година )
    Като добавим към всичко това и по-добро спиране, заради ниското тегло и доброто сцепление включително и в завоите, този автомобил буквално прелита през пистите, защото може да си позволи да намали в последния момент, да мине с много по-голяма скорост през завоя, а веднага след него да ускори до висока скорост за изключително кратко време. Предвид огромното количество въздух, който преминава през вентилатора засмуквам под автомобила, охлаждането на всички компоненти не е никакъв проблем.
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Пропуснал си най-важното! Тази кола има вентилатор, която засмуква въздуха отдолу и буквално я залепя за земята, като от една страна буквално прави центъра на тежестта отрицателен, а от друга страна подобрява притискането към асфалта и съответно сцеплението на гумите, без негативите от високо тегло. Тоест получава абсолютно всички предимства - както доброто ускорение, заради ниското тегло и доброто сцепление на гумите, така и стабилност и управляемост в завоите по същите причини.
  • #7
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Колата е специално оптимизирана за вземане на завои с висока скорост. Това се постига с ниско съотношение на междуосие и широчина. Колата е къса, широка, и с много нисък център на тежестта разположен в средната час. Затова прави рекорди. При много високи скорости над 300км//ч ще е доста нестабилна. Обща дължина 3.2м. междуосие 2.0м. широчина 1.5м височина 1.05м. тегло 1000кг. мощност 1000кс.
  • #6
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като знам какво е усещането от 0 до 100 за 3.5 сек си представям каква лудница е да го направиш за 1.5 сек. Просто си нямам идея що за усещане е и с каква сила си залепен на седалката. Преживяването предполагам е уникално. Браво на инженерният екип създал този уникат. Интересното обаче е и каква е цената на тази ракета? Цената на материалите вложени и най-вече колко струва батерията.
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Колата е доста малка - дължина 3.2м, но все пак под 1т е доста впечатляващо
  • #4
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Krom ( преди 1 година )
    Мнооого яко. 1,5 секунди до 100 си е направо катапулт!
  • #3
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Свиквайте. Сега на кратки разстояния, а след някоя година на Нюрбургринг, а после и на 24 часа Льо Ман и на ДВГ не му остана нито едно предимство. А батериите тепърва започват своето развитие в автомобилната индустрия.
  • #2
    8 rate up comment 0 rate down comment
    bg ( преди 1 година )
    малиййй, ба.си ракетатанаправо е плашещо