IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Cadillac превъртяха: eлектромобилът им ще струва колкото Rolls-Royce

Новият Celestiq ще дели платформа и мотори с Chevrolet, но ще се сглобява ръчно

Cadillac, която в последните десетилетия неособено успешно се бори с Mercedes, BMW и Audi в премиум сегмента, сега се готви да направи огромен скок и да се намести в категорията на марки като Bentley и дори Rolls-Royce. Бъдещият електрически флагман на американците Celestiq, чиято премиера се очаква през лятото, ще струва над 300,000 долара за базовата версия, разкрива The Wall Street Journal. Това е почти колкото стартовата цена на Rolls-Royce Ghost (332,500 долара), и значително над Bentley Continental GT V8 Coupe (от $202,500).
    
      
Cadillac Celestiq
     
       
Celestiq ще е на практика четворно по-скъп от първия електромобил на Cadillac, ЕLR, който едва продаде около 3000 бройки за цялото си съществуване. И ще е значително по-малко продаван, просто защото компанията възнамерява нарочно да го произведе в ограничена серия от порядъка на 500 автомобила, твърди Wall Street Journal, като се позовава на добре информиран източник.
     
      
Cadillac Celestiq
   
      
Излязоха и някои снимки на елементи от интериора на автомобила. Техническите детайли още не са известни, но се знае, че Celestiq ще има покрив от "умно" стъкло, който ще позволява на всеки от пътниците и шофьора да коригира поотделно прозрачността над главата си.

Електрическият флагман ще се сглобява на ръка в изцяло обновения Глобален технологичен център на General Motors в Уорън, Мичиган. Центърът съществува от 1956, но никога до момента не е произвеждал автомобили.
      
      
Cadillac Celestiq
      
       
Амбицията за ръчна сглобка донякъде противоречи на факта, че Celestiq ще ползва новата платформа Ultium, която ще е в основата и на много други по-пролетарски модели, като електрифицирания Chevy Silverado например. Колата ще ползва и същите батерии, електромотори и силова електроника.

Екранът на информационната система ще обхваща на практика цялото табло, от врата до врата. Общо в автомобила ще бъдат използвани и над 100 елемента, произведени на 3D принтер. В Celestiq ще дебютира и новото поколение автопилоти на GM, наречено Ultra Cruise.
    
    
Още снимки на бъдещия Celestiq вижте в ГАЛЕРИЯТА:

  
     

0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На американските коли им харесвам това че са големи и тежки и стабилни. С мощни V8 двигатели 4-5000 кубика...абе мъжки коли направени са както трябва. Европейските коли са малки и тесни, слаба конструкция, слаби двигатели и дизайна им е женски.
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 1 година )
    Най-вероятно се намирам в сферата на грамотността, възпитанието и обективната оценка на нещата.
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 12 ( преди 1 година )
    Да сравняваш Ауди с GM, говори за това че не знаеш къде се намираш.
  • #13
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    В САЩ и Канада, най-богатите карат немски и английски премиум. Кадилаците ги карат висши чиновници, рапъри, дилъри и мутретата от тъмните гета. При Линкълн ситуацията е малко по-различна, но като цяло се припокрива с Кадилак. При Линкълн има доста семейства от малко над средната класа, които го купуват. Общо взето който може да си позволи немска кола, кара такава и не се занимава с американските щайги. Прословутите им Мустанги и прочие се карат от *** в университетите, защото са много евтини.
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До 5 ( преди 1 година )
    Само фактът, че е в ограничена серия е достатъчен да вдигне цената. Това, че е на обща платформа не означава, че качеството на изработка не може да бъде различно. Да не би Бентли да няма нищо общо с Ауди? Ама е два пъти по-скъпо.
  • #11
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Те американците не харесват американски коли, пък какво остава за останалия свят. Ако не броим пикапите.
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 8 и 9 ( преди 1 година )
    Е36 е ***, защото е на 30 години. За времето си, коя американска щайга е по-добра. Относно лаиците, те понеже цяла Европа са такива, за това японските Лексуси се продават по 5 на година, а Инфинити се изтеглиха от пазара. В Европа значи има един милион лаици. Това че не сте карали нормални коли си е ваш проблем. Ако някой от вас се качи в някоя Sкласа ще трябва да го вадят от там с полиция. Говорите като пияна жена с оная си работа. Много сте смешни почитателите на Рено и Дайхацу.
  • #9
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Не се карайте! Немските и краварските коли са за лаици, които нищо не разбират. Който разбира на японско се спира! Красота, лукс, качество и съвършенство на разумна цена са колито от страната на изгряващото слънце. Те не парадират, а просто правят коли за ценители. Нямат агресивни реклами, защото съвършенството няма нужда от реклама.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до канадеца ( преди 1 година )
    Ми като знам е36 какви биклюци са не можеш да ме убедиш с немските
  • #7
    4 rate up comment 5 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Живял съм 5 години в Канада, дали не съм се качвал в американски кендзефи. Да сравниш немска кола с американска говори за това, че не си се качвал в нищо друго освен в Рено и си гледал споменатите коли само по телевизията.