IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Audi поиска по-бърза електрификация

Маркус Дюйсман потвърди отказа от ДВГ от 2026 година

Всичко нови продукти на Audi от 2026 г. ще бъдат оборудвани с електрически двигатели, като компанията ще остави бензиновите и дизеловите мотори само на сегашните си модели. Това обяви в интервю за германското издание Wirtschaftwoche председателят на борда на директорите на компанията Маркус Дюйсман.


Audi


С изявлението си шефът на компанията от Инголщад потвърждава обявените по-рано намерения, които предвиждат пълен отказ от традиционните двигатели до 2033 г. Според Дюйсман, ако ЕС приеме забраната на бензинови и дизелови агрегати през 2035 г., в Audi ще бъдат напълно подготвени.

„Електрификацията е неизбежна и това се вижда от успехите на Volkswagen и Tesla. Ние в Audi също го усетихме през първите 3 месеца на тази година, когато продажбите ни на електрически автомобили се увеличиха с 66% спрямо същия период на 2021 г.“, обяснява Дюйсман.

Шефът на Audi призова политиците в ЕС да засилят прехода към електрификация и мобилност. Той коментира и позицията на министъра на финансовите на Германия – Кристиан Линднер, който вече се обяви срещу готвената забраната на ДВГ.

„Факт е, че за да се променят нещата, амбициозните политически цели трябва да бъдат подкрепени и от съответните регулаторни мерки във всички държави-членки на ЕС. Основните от тях са развитие на инфраструктурата за зареждане на електромобили и повече проекти за производство на батерии“, коментира Дюйсман.

0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Име ( преди 1 месец )
    Японците нямат ядове основните ресурси за батерии са в Китяй а наскоро държавите от Азия сключиха икономическо споразумение подобно на ЕС.да му мислят немците дето нямат ни ресурси ни акъл клечка за зъб да издялкат
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 17Точно затова изключих Панасоник. Те са трети в света с 14%, но 90% е джойнт венчър с Тесла и заводът не е в Япония. Т.е. остава 1,4% дял. Преди Тесла да сключи договора с Панасоник, те обсъждаха затварянето на този си бизнес. Бяха изостанали технологично от другите производители и Тесла ги спаси с големи обеми и възможност да работят специално по автомобилни клетки. А Тесла избра тях заради изключително ниската цена, на която японците се съгласиха, защото бяха притиснати до стената.
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До15 ( преди 1 месец )
    Само един ти стига. В завода на Тесла в момента се изгражда най-голямата фабрика за батерии в света. Ако това не ти е достатъчно,Porsche създава нова фабрика за акумулаторни клетки, наречена Cellforce, в Тюбинген, Германия.Заводът за батерии на opel в базата на Groupe PSA-Opel в Кайзерслаутерн, Германия, ще носи името Automotive Cell.А това са само автомобилните компании. Отделно всякакви китайски, корейски и дори норвежки фирми които строят фабрики за батерии там.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Не е така. Panasonic е най-големия японски производител за батерии и произвежда батерии за половин милион електромобила годишно. Тънкият момент обаче е, че 90% от производството на батерии на panasonic отива за Тесла, като производството на самите батерии става в завода на Тесла.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колко точно завода имат японците, като държат под 5% от световното производство, които на всичкото отгоре включват и батерии за лаптопи, телефони, часовници, играчки и любимите ти вибратори, които не стават за автомобили? Дори да съберат цялото си производство накуп няма да съберат батерии за 250 хил. автомобила.
  • #13
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Къде ги строят тези заводи бе дженди? Дай локацията, където са построили и строят заводи за батерии немците, че нещо май няма такава работа, както се опитваш да ни излъжеш. Виж японците си имат заводи за батерии от десетилетия и нямат проблеми с това и те могат сами да решат какви коли да произвеждат, а не някой да им казва и налага, както е в Германистан. Усещаш ли разликата?
  • #12
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Немците строят заводи за батерии, имат втората най-голяма зарядна мрежа в Европа и Америка и вече продават стотици хиляди чисти електромобили на година. За сравнение, японците лобират срещу бъдещето, мрънкат и залагат на водород, който е мъртвородена технология и винаги е била.
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Я интернет анализаторите да обяснят как тия са глупаци и ще фалират.
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много ми става приятно като чета коментари на хора, които са напълнили гащите от яд, че не могат да имат Ауди и трябва да берат срам всеки ден когато трябва да бутат малолитражките си.
  • #9
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Ново от Джеръми Клар ( преди 1 месец )
    Ауди е единствената недозавиваща кола, дори и с електрически двигател!