IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Старите батерии на Audi ще захранват индийски рикши

Германците намериха приложение на акумулаторите на e-rton

Компанията Audi  стартира интересен проект, в помощ на индийския стартъп Nunam. Германският производител ще помогне на малката компания да построи електрически рикши, за захранването на които ще се грижат стари батерии от тестови кросоувъри e-tron.


Електрическа рикша Nunam с батерии от e-tron


От част от старите модули е сглобена батерия за електрическите тук-тук машини, а целият блок действа като стационарно устройство за съхранение на енергия от слънчеви панели. В началото на следващата година такива електрически рикши ще се появят по пътищата на Индия. Те ще се използват от жени, продаващи стоки на местните пазари.

Базираната в Бангалор стартираща компания Nunam проучва рециклирането на батерии. Последният й проект, подкрепен от Audi AG и Audi Environmental Foundation, е именно електрическата рикша с батерийни модули от тестови кросоувъри e-tron. Три прототипа на такива скутери вече са сглобени от персонала на учебния център в завода на Audi в Некарсулм, Германия. И в началото на следващата година те ще бъдат предадени на индийска организация с нестопанска цел. 


Електрическа рикша Nunam с батерии от e-tron


Очаква се, електрическите рикши Nunam да се зареждат само от слънчеви панели, инсталирани на сградите на партньора по проекта. Старата батерия на e-tron ще действа като буферно устройство. Батерията може да поддържа необходимата производителност за дълго време и е идеална за ролята на стационарно съхранение.

Традиционните електрически рикши в Индия обичайно работят с оловно-киселинни батерии. Те имат кратък живот и обикновено се зареждат с "мръсно" електричество, получено от изгарянето на въглища. Това прави проекта Nunam толкова специален: пътуванията с подобна рикша ще бъдат изцяло въглеродно неутрални.

Към днешна дата само малка част от използваните батерии от електрически превозни средства се рециклират. Те се използват предимно повторно, например в буфери за зелена енергия или, както правят Nunam и Nissan, в пилотни проекти като захранване на рикши и улични лампи. Причината е ниската автоматизация на процеса на разглобяване и високият риск човек да получи химически изгаряния или токов удар.

Повече снимки на рикшата Nunam вижте в галерията:

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Като гледам колко години (десетилетия) бяха необходими на брюкселските умници за да унифицират зарядното за телефоните, силно се съмнявам че ще доживея да видя нещо подобно по въпроса с милионите автомобилни батерии. Жалко
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Даа бе ( преди 1 година )
    Чак па хиляди кю то да не е дин прототип.
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Смехчо, те тия тестови прототипи са понавъртели бая стотици хиляди км къде ли не - по пустини, на северния полюс и тези батерии сега не им трябват, защото сигурно цялата серия я разглабят. А отностно това: "Към днешна дата само малка част от използваните батерии от електрически превозни средства се рециклират. Те се използват предимно повторно." Авторите ако не знаят, рециклиране означава първо повторно използване и чак после разпарчетосване на бившия продукт за да му се извлекат полезните неща
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "с батерийни модули от тестови кросоувъри e-tron"
  • #1
    6 rate up comment 5 rate down comment
    смех ( преди 1 година )
    Че то га излезна тоя етрон га му остареа батериите нали имали живот тия батерии милиони години бе ***