fallback

Защо „зеленото бъдеще“ на автомобилите е под риск от провал?

Ако не се построят достатъчно съоръжения, производството на електрически превозни средства може да закъса

Както всички знаем, електрическите двигатели получават енергията си от батерии, които съдържат много различни материали от тези, използвани с традиционните превозни средства с ДВГ, включително литий, кобалт и никел. Изключително големите съоръжения, където се произвеждат повечето батерии за електромобили, се наричат ​​гигафабрики, тъй като годишният капацитет, който произвеждат, надвишава един гигават.

Повечето гигафабрики обаче се намират в Азия и именно там е съсредоточен около 80 процента от производствения капацитет на батериите. Докато до момента повечето гигафабрики се управляват от производители само на батерии, сега много автомобилни производители също стават все по-активни в тази област и усилията им са насочени към създаването на свои гигафабрики. Колко обаче такива предприятия са нужни, за да може светът да премине към електромобили?

Днес операторите на гигафабрики са изправени пред два големи проблема. Първо, при изграждането на тези огромни съоръжения неизбежно възникват строителни проблеми, което увеличава както разходите, така и сроковете. И второ, след отварянето на гигафабрики, много компании се борят с оперативната ефективност. 

Ако настоящата тенденция на забавено производство се запази, според анализи на експерти, се прогнозира, че 30 процента от новодобавения годишен капацитет ще бъдат изложени на риск само в Северна Америка, при това до 2025 г., което потенциално ще оставя повече от 300 000 превозни средства без батерии всяка година, само в този регион .

Ако търсенето на електромобили в световен мащаб нарасне, както е предвидено, индустрията ще се нуждае от поне 200 нови гигафабрики - в допълнение към вече съществуващите 130 гигафабрики, представляващи повече от 400 милиарда долара в разгърнат капитал, при това много скоро - до 2030 г. Много от новите съоръжения вероятно ще бъдат построени на места в близост производителите на автомобили за намаляване на времето за изпълнение и изискванията за доставки.

Но анализите показват, че тези гигафабрики не са достатъчно екологични и неминуемо ще възникнат усложнения по време на фазите на проектиране и строителство, които могат да забавят началото на производството с доста време. Строителите на гигафабрики ще трябва да се съобразят с местните стандарти за проектиране и регулаторни проблеми, като например отпадъчни води, и от използването на доставчици в рамките на местната индустриална база, които могат да осигурят поддръжка на място и да отговорят по-бързо на предизвикателствата за качество и продукция. А това няма да е никак лесно, което поставя "зеленото бъдеще" на автомобилите под риск от провал.

fallback
  • #9
    Лудория ( преди 2 години )
    Защо трябва да са батерии бъдещите електрически автомобили? Може да се открият или популяризират и други начини за съхранение на самата енергия. Не само водород... Има си достатъчно начини. Това с батериите върши работа за началото и за големите градски центрове, където въздуха е мръсен и много шумно. Но не ми се вярва да е панацея за цялата транспортна система.
  • #8
    До 6 ( преди 2 години )
    Защо пишеш глупости далеч не всички вериги бензиностанции имат петролен добив, има и много петролодобивни компании които правят зарядни, има и бензиностанции превърнати в такива за зареждане на ток
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Проблемът на зелените коои е че не са зелени пак са зависими от копаенето на руси като никел мед и тн.От своя страна копаенето е процес при който се използват пак горива газ дизел бензин и тн.Тоест Цените на батериите се качват с цените на горивата.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Естествебо петролните компании инвестират в бензиновтянции и си връщят парите от копаенето и продавябето преряботката на нефта което няма как да стане със зарядните станции там трябва да инвестира клиента което малко го могат или производителят на коли като Тесла който опита и това го разори.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Kраткосрочно скъпата и несигурна газ насърчава въглищата но също така и увеличава приходите и инвестициите на електромобилните (в случая заради петрола) и ВЕИ компаниите което дългосрочно ще ги засили. Очаква се и още един вид батерии да се ползват масово в близко бъдеще натриево-йонна която ползва още по-евтини материали от желязно-фосфатните
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Има предостатъчно литий, натрий и никел. По-добре се фокусирайте върху парника на село.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Кобалт се добива основно в Заир и Конго, което значи, че никой не иска да има нещо общо с тях. Което от известно време значи, че се използва желязо-фосфатни. Идва фалит на нефтената индустрия.
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    истината е че дори капацитета на литиевите батерии не е много достатъчен и затова трябва да мъкнем стотици кила батерии... и май е по-добре да търсят нова технология защото нещо работата не отива много на зелено с тоя литий:))
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    ..за по кратко - защото идеята може да е хубава, но бе мъртво родена и изкуствено се налга от политиката. Безспорно има предимства, но и отявлени недосатъци които на този етап са повече. Идеята за екология е последен (в прекия смисъл) мотив в цялата игра.
fallback
Последни