fallback

Защо „зеленото бъдеще“ на автомобилите е под риск от провал?

Ако не се построят достатъчно съоръжения, производството на електрически превозни средства може да закъса

Както всички знаем, електрическите двигатели получават енергията си от батерии, които съдържат много различни материали от тези, използвани с традиционните превозни средства с ДВГ, включително литий, кобалт и никел. Изключително големите съоръжения, където се произвеждат повечето батерии за електромобили, се наричат ​​гигафабрики, тъй като годишният капацитет, който произвеждат, надвишава един гигават.

Повечето гигафабрики обаче се намират в Азия и именно там е съсредоточен около 80 процента от производствения капацитет на батериите. Докато до момента повечето гигафабрики се управляват от производители само на батерии, сега много автомобилни производители също стават все по-активни в тази област и усилията им са насочени към създаването на свои гигафабрики. Колко обаче такива предприятия са нужни, за да може светът да премине към електромобили?

Днес операторите на гигафабрики са изправени пред два големи проблема. Първо, при изграждането на тези огромни съоръжения неизбежно възникват строителни проблеми, което увеличава както разходите, така и сроковете. И второ, след отварянето на гигафабрики, много компании се борят с оперативната ефективност. 

Ако настоящата тенденция на забавено производство се запази, според анализи на експерти, се прогнозира, че 30 процента от новодобавения годишен капацитет ще бъдат изложени на риск само в Северна Америка, при това до 2025 г., което потенциално ще оставя повече от 300 000 превозни средства без батерии всяка година, само в този регион .

Ако търсенето на електромобили в световен мащаб нарасне, както е предвидено, индустрията ще се нуждае от поне 200 нови гигафабрики - в допълнение към вече съществуващите 130 гигафабрики, представляващи повече от 400 милиарда долара в разгърнат капитал, при това много скоро - до 2030 г. Много от новите съоръжения вероятно ще бъдат построени на места в близост производителите на автомобили за намаляване на времето за изпълнение и изискванията за доставки.

Но анализите показват, че тези гигафабрики не са достатъчно екологични и неминуемо ще възникнат усложнения по време на фазите на проектиране и строителство, които могат да забавят началото на производството с доста време. Строителите на гигафабрики ще трябва да се съобразят с местните стандарти за проектиране и регулаторни проблеми, като например отпадъчни води, и от използването на доставчици в рамките на местната индустриална база, които могат да осигурят поддръжка на място и да отговорят по-бързо на предизвикателствата за качество и продукция. А това няма да е никак лесно, което поставя "зеленото бъдеще" на автомобилите под риск от провал.

fallback
  • #19
    //// ( преди 1 година )
    Това което казваш е все едно да твърдиш и че за Фейсбук, Майкрософт, Ейпъл и другите американски компании не стои американското правителство. Ако не беше то, тези компании нямаше да са това, което са сега.
  • #18
    До долния ( преди 1 година )
    Какво общо има Тесла с военните? Да не прави електрически танкове? Да не ги бъркаш със SpaseX? Това са различни компании, които нямат нищо общо помежду си и не могат да си прехвърлят капитали. Освен това spacex при търг за печелене на поръчка получава най-малко пари от останалите, но въпреки това получава резултати, за разлика от останалите които усвояват едни милиарди и няма нищо насреща. Илон Мъск им развали и тази схема за пране на пари.
  • #17
    //// ( преди 1 година )
    Не си бебе, вземи и се поразрови за договорите му с военните!
  • #16
    Риск от Провал ( преди 1 година )
    А дано !
  • #15
    До долния ( преди 1 година )
    Как го правят най-богатия човек на света?Може би защото е *** на държавата си, тази същата държава дава по 7500 долара на всеки продаден електромобил от чужди държави, също така и на американски фирми но само Тесла е изключение и не получава държавни помощи?
  • #14
    //// ( преди 1 година )
    И аз да съм пдлога на американската държава и мен ще ме направят най богатият човек. А и повечето негови пари не са кеш, а материални активи и т.н.
  • #13
    TSLA ( преди 1 година )
    Който иска да прави кинти - действа. Който иска да си бръкне в джобовете и да си напипа само макарите - мрънка да обяснява как това не може да стане. Справка: Мъск (най-богатото лице на Земята) и целия останал свят
  • #12
    IM-A_DrtiйУАЙТBoY! ( преди 1 година )
    Hyundai, a не Tesla е най-горещата тема на Щатския ел.-пазар: Натрупаните поръчки за KiA/HDai вече запълват графика на доставките за следващите 6 месеца, като средната цена на сделката е с няколко хилки дол. над продажната цена, което предполага, че повечето купувачи са готови да платят и премия. Hyundai планира да пуска на пазара по 1 нов ел.кар всяка година до 2031 и влага 16,5 млрд. долара за увеличаване на производството им като иска да увеличи пазарния си дял в този сегмент до 15 на сто...
  • #11
    До 10 ( преди 1 година )
    Какво заядливо има в коментара Петрол и Марешки да не би да добиват петрол повечето които правят бензиностанции не го правят за благотворителност че да си избиват загуби с производство на петрол а за фирми като Еко, Ромпетрол и Газпром(добиваща основно газ) също не знам да добиват много петрол
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Има ама няма.Няколко да са.Кои са глупостите БП имат бензиностанции Тотал имат Шеврон Тексако Лукойл Ексон Омв също добиват и тн.Ти си необразован и заядлив най лошата комбинация
fallback
Последни