Споделянето на платформи често изисква някои компромиси и това важи двойно за електромобилите, които са изградени на базата на модели с двигатели с вътрешно горене (ДВГ). По-стари превозни средства като Hyundai Ioniq Electric, Fiat 500e и Honda Clarity EV предлагаха пробег от по-малко от 160 км с едно зареждане, което директно отказваше повечето потребители.
С оглед на това е доста изненадващо изявлението на Кристоф Старжински, вицепрезидент по разработката на електрическия задвижвания на Mercedes-Benz, който заяви, че следващото поколение на компактните A-Class и B-Class ще се предлага както с ДВГ, така и с електрическо задвижване. В случая обаче ще се залага именно на втория вид агрегати, което означава, че платформата ММА ще бъде проектирана за електромобили, а след това ще бъде адаптирана за бензинови и дизелови двигатели.
„На първо място ще бъде електрическото задвижване, което означава, че ще правим компромиси за ДВГ“, потвърди Старжински. Той допълни, че компактната модулна платформа ММА ще дебютира през 2024 г. при следващото поколение на A-Class. След това тя ще бъде използвана за фастбека CLA, малките SUV – GLA и GLB, както и за компактния MPV (миниван) – B-Class.
Засега спецификациите на цялото семейство A- и B-Class, задвижвани с ДВГ, оставан загадка. В Mercedes не смятат да се отказват от тези модели, за да поддържат разумни цени при по-ниските класове. В същото време е ясно, че електрическите превозни средства на марката ще бъдат по-скъпи от техните бензинови еквиваленти.
„Няма как да постигнем паритет в цените още известно време. Сблъскваме се с много по-високи разходи при електрическото задвижване, които трябва да бъдат компенсирани от цената на самото превозно средство. Разбира се, най-малка ще бъде разликата при компактните автомобили, където можем да намалим разходите именно с използването на повече общи детайли“, обяснява изпълнителният директор на Mercedes-Benz - Маркус Шефер.
Заедно с платформата MMA трябва да дебютира и новото поколение на информационно-развлекателна система, наречена MB.OS. Тя ще бъде напълно собствена разработка, въпреки че производителят от Щутгарт си сътрудничи с компании като NVIDIA и Bosch. Нейното използване ще позволи на Mercedes не само да спести пари, но и да контролира крайния резултат.
Снимка: Mercedes-Benz