IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В Mercedes не вярват, че електромобилите ще поевтинеят скоро

Материалите, нужни за батериите, все още са скъпи, а търсенето надхвърля предлагането

Новата технология винаги е скъпа, но когато тя се развива и разпространява по глобалните пазари, разходите за материали и производство неизбежно спадат. Това води до по-ниски цени за потребителите, като до известна степен подобно нещо вече се случва и в сферата на електрическите превозни средства.


Mercedes-Benz EQS


Въпреки това, все още има сериозна разлика в цените на най-евтините електромобили в сравнение с тези на моделите с ДВГ. Най-евтиният Nissan Leaf, например, е с около 10 000 долара по-скъп от най-достъпния модел на марката с конвенционално задвижване. Подобно е положението и с други производител, но трябва да се отчете и факта, че електромобилите все още представляват малка част от общите продажби на на нови превозни средства.

Очакванията на много експерти и производители са, че с нарастването на популярността на електромобилите ще се увеличи тяхното производство, което съответно ще доведе до намаляване на разходите. Не всички обаче споделян това мнение. В интервю за Road & Track главният технологичен директор на Mercedes-Benz Маркус Шефер заяви, че не е оптимист за скорошен спад на цените на електрическите превозни средства.


Mercedes-Benz EQS


„За да може да се постигне такова нещо, би трябвало цената на батериите за електромобили да спадне до 50 долара за киловат. Сега тя е над 100 долара, което означава, че технологията все още не е толкова достъпна, въпреки нейното увеличено използване. Ако добавим и проблемите с добив и доставки на суровините за електромобили, виждаме, че понижаването на цените ще бъде трудно и ще отнеме много повече време, отколкото очаквахме“, скептичен е Шефер.

Колко време ще е нужно, не се посочва, но е факт, че Mercedes-Benz си е поставил за цел да разполага с изцяло електрическа гама модели през 2030 г. Дотогава остават още 8 години и големият въпрос е дали новата технология на батериите ще бъде готова, преди ДВГ да изчезнат завинаги. Ако това не стане, купувачите на нова автомобили ще се сблъскат с бъдеще, в което ще трябва да плащат много повече от сега.

Снимки: Mercedes-Benz

0 от 500