IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да се грижим за употребявана кола с 4х4

Задължително сменяйте маслото в допълнителните възли и агрегати на AWD-системата

Българските автомобилисти уважават задвижването на четирите колела. И кросоувърите с задвижване на всички колела ни харесват особено, защото с тях можем по-удобно и уверено да се движим не само в града, но и по черните пътища. Въпреки това, собствениците на автомобили с 4х4 системи могат да се сблъскат със сериозни проблеми. Какви са някои от тях, ви разказваме сега.


4х4


Обикновено шофьорите се концентрират върху управлението, забравяйки, че автомобилът със задвижване на четирите колела има важни компоненти, които също имат остра нужда от смазване, както и от редовната им подмяна. Говорим за муфи, раздатки и електромагнитни съединители.

Обикновено шофьорите забравят за смяната на масло в тези възли. А това със сигурност трябва да се прави, според предписанията на производителя, тъй като шасито на кросоувъра със задвижване на всички колела е подложено на повишени натоварвания. Частите в гореспоменатите възли и агрегати се износват, например при теглене на ремарке, шофиране по прашни пътища или шофиране по асфалт с висока скорост. Да не говорим за превъртане на гумите, когато водачът иска да се измъкне от кален или заснежен терен, например.

В резултат на високите натоварвания във възлите се образуват субпродукти от износването на метали, които влизат в маслото. Към това добавете и праха и мръсотията, проникващи в агрегатите, а когато преминавате през дълбоки локви, вода също може да проникне вътре. По принцип маслата в тези възли и агрегати са специални и трябва да се сменят редовно, което и всички производители предписват в ръководствата.


4х4


Например, Toyota предписва смяна на маслото в скоростните кутии RAV4 след 40 000 км и проверка на всеки 20 000 км. Skoda препоръчва повторно смазване на съединителя Haldex от пето поколение на всеки 60 000 км, докато Volkswagen изисква тази процедура да се извършва на всеки три години. Много автомобилни ентусиасти забравят за това или не го правят умишлено, надявайки се да продадат колата, преди да започне да има проблеми, а това е абсолютно непрепоръчително.

Имайте предвид, че при по-старите кросоувъри редукторите и съединителите започват масово да се развалят, и ако купите такава кола, задължително сменете маслото и в тези агрегати. Иначе, с течение на времето проблемът само ще се задълбочава и рискувате да стигнете  до скъп ремонт.


0 от 500