IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

6 правила за пътуване по планински пътища

Спиране с двигателя и още няколко действия, които ще улеснят човека зад волана

Лятото настъпва и идва сезонът на отпуските, което означава, че много хора ще тръгнат на път. Част от тях ще предпочетат планински курорти, до които се стига с автомобил. Пътуването на пътища с много завои и на висока надморска височина обаче крие рискове както за човека зад волана, така и за превозното средство, което управлява. Затова трябва да се спазват някои правила. Те не само ще направят пътуването по-приятно и по-безопасно, но и ще съхранят в добро състояние основни задвижващи системи и агрегати на автомобила.

6 правила за пътуване по планински пътища (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 16 те тези 200 коня и 4х4 няма да те спасят,ако си магаре зад волана и некадърник,а защо трябва да знаеш някой неща по автомобила,ами защото тка трябва,че като ти изгори крушка/халогенна/ да можеш да си я смениш,като ти избуши свещ да я смениш не да останеш на пътя,а за гумите просто нямам какво да кажа,личи си че си гола вода и не разчитай на усиления борд на гумата да те спаси,защото ще се изненадаш че ще останеш като Марко на косово поле с луксозния си таралясник заради гума.
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 15,ами те и не могат да се сравняват,защото тогава имаше полигон,нещо много полезно особенно за опита в големите градове. Дъщерите ми карат коли те си и ги учих и на полигон и двете са малко след 90година и двете се справят без проблеми с паркиране дори в столицата,за пример зет ми взе книжка преди 2.5 години и паркира както му е удобно и не се съобразява с другите,а когато трябва да тръгват дъщерята я изкарва,защото той е дървои не се ориентира на къде въобще да върти кормилото на заден ход.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    До 11, едно време глоксовете бяха истински и в началото бяха 6 месеца,после ги съкратиха на 3 месеца.За сравнение сега може и за 20 дена да си вземеш книжка,започвайки от нулата. За 20 дена какво ще научиш,дори няма да успееш да отвикнеш от навика да си гледаш в краката къде са *** за да не ги объркаш.Другото е че едно време си задължен в продължение на 6 месеца да имаш на предното и задно стъкло знак внимание за млад шофьор сега взема книжка и луп в първия дирек.
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    До #14 абсолютно си прав, динята най-добре да се превозва между предните и задните седалки.
  • #16
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 седмици )
    Карал съм глоксовете 96г. на Жигула на на газ. Много от теорията още си я спомням но има и абсолютно излишни неща вече, особенно ако караш нова кола. Защо да се притяснявам за планинския път щом колата е 4х4 автомат 200 кс? Защо да мсиля за предавка и моторни спирачки и превключване на къси дълги ;)? Защо да знам как да сменям гума ако има рън флат гуми? Защо да преглеждам течностите ако има датчици ? Защо не нося резрвни свещи и крушки;) и една торба чарколъци ;) както с Жигулата?
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонименп ( преди 2 седмици )
    Наборите след 1990 г карат модерни коли а не жигула или москвич. Курсовете от преди не трябва да се сравняват с тези сега, както и не може да се сравни трафика;). Може да се учудиш на Супер добрите шофьори карали глоксове преди това като ги видиш в съвременния трафик в големите градове. За чужбина изобщо да не говорим.
  • #14
    13 rate up comment 0 rate down comment
    ТТТ ( преди 2 седмици )
    Един съвет и от мен: Никога не возете голяма диня (10-15 кг.) в празен багажник. На Беклемето се видях в приключение един път :)
  • #13
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    От скоро карам. Карал съм няколко пъти и по път със завои. Може би карам една идея по- бавно от баща ми и останалите по- опитни (аз 60км/ч, той/ те- 70). Срещат се разни състезатели, на които ще им се смали оная работа, ако не ме изпреварят, но мисля, че тези ***, изпреварващи ненужно в завой са много по- опасни от някой който кара по- бавно, но сигурно. Не става въпрос за хора, които наистина едва се движат, но те са по- скоро рядкост
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    11-ти, наборите 1990+ ако ги пуснат на глоксовете от тези години, никога няма да вземат книжка. Кусаха за дреболии. Факт е че след глокс не си факир на волана и опита идва с карането, но подготоеката беше по добра. Бизнес... за сметка на качество и количество. Не винаги когато караш направо си с предимство, както си мислят повечето, просто защото не знаят правилата
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Аре аре, тия с книжки след 1990 и 2000... а ако не карат сега като са млади кога ще се научат бе? Като станат 40-50 годишни и трябва да закарат децата и жената на село тогава ли тепърва да се научат? Вие кога сте учили, че ми е много интересно? Или извинете, вие с книжките от преди 1000 години директно сте излизали от шофьорския глокс със стаж на 30 годишен шофьор... Нека не забравяме, че не всички на пътя са с огромен опит или увереност. Това не значи да ги псуваме, да им свиркаме или т.н.