IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen Tiguan се готви за смяна и преминаване на ток

Третото поколение на кросоувъра ще се предлага и като алтернатива на VW ID.4

Втората генерация на Volkswagen Tiguan дебютира като глобален модел през 2015 г. и днес е един от най-популярните кросоувъри на света, като се предлага в купеобразна версия Tiguan X и удължен вариант Allspace. Преди 2 години европейският модел претърпя фейслифт, а сега идва време за смяна на поколенията.


VW Tiguan


Тестови прототипи на автомобила бяха заснети по време на изпитания в Алпите, като няколко европейски издания публикуват и информации за новото поколение на популярния модел. Основната промяна при Tiguan е наличието на изцяло електрическа версия на кросоувъра, която също се тества усилено и чиято поява определено е изненадваща.

При втората генерация кросоувърът се предлага и под формата на plug-in хибрид, но няма вариант изцяло на ток. Въпросът е защо той е нужен, след като Volkswagen разполага с пълноценно електрическо ID-семейство на платформата MEB и по-специално със компактния кросоувър ID.4? Напълно логично е да се предположи, че електрически Tiguan би се превърнал в конкурент за този модел.


VW Tiguan


Работата е там, че ID-моделите все още се приемат твърде противоречиво от клиентите, като сред причините за това са странният дизайн и противоречивият по отношение на ергономията интериор, които не са по вкуса на всеки. Факт е, че ID.4 е най-успешният електромобил на германския концерн, като според изданието CleanTechnica глобалните му продажби от януари до април тази година възлизат на 36 240 бройки.

Тези на конкурента му Tesla Model Y обаче са 186 522, а във Volkswagen не крият амбицията си да изпреварят американската компания по продажби. И моделите от семейството ID, поне засега, не могат да се справят това, въпреки че ръководството на германския концерн отдава представянето им на пазара на глобалния недостиг на микрочипове и други трудности, причинени от напрегната геополитическа ситуация.


VW Tiguan


Затова и появата на електрически Tiguan, предназначен за консервативната публика, която не харесва дизайна и интериора на моделите ID, е напълно логичен ход. Очакванията са премиерата на третото поколение на кросоувъра да се състои през 2024 г., като той ще получи и обичайните версии с двигатели с вътрешно горене. Всички те ще бъдат хибридизирани в една или друга степен, за да се запази корпоративна статистика за емисиите на CO2 на приемливо ниво.

Снимки/ Autoevolution


0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 месеца )
    Ток произвеждан от какво?
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ще разберем ( преди 3 месеца )
    Ел. версията ще е по-скоро за Китай защото там има квота за електромобили и не може да се мине само с хибриди и газ
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Естет ( преди 3 месеца )
    "Работата е там, че ID-моделите все още се приемат твърде противоречиво от клиентите, като сред причините за това са странният дизайн и противоречивият по отношение на ергономията интериор, които не са по вкуса на всеки."Това интересно как го решихте?! Точно ID моделите са с доста балансиран дизайн, а интериора е като цяло стандартен, доколкото може да е стандартен интериора на електрически автомобил. На автосалона можеше да се сравнят всички електрически предложения все пак.
  • #1
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Наличието на електеическата версия съществува само за намаляване на общите емисии в моделната гама.Иначе никой почти не ги купува.Смисъл от електричките няма те не водят до понижение в отделяните въглеродни емисии реално а само теоретично