IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ID.4 GTX записа световен рекорд

Това е електромобилът, изкачил се на най-висока надморска височина (ВИДЕО)

Електрическите автомобили предизвикват все по-голям интерес, а отлична реклама за тях е и попадането им в Книгата на рекордите Гинес. В случая става въпрос за кросоувъра Volkswagen ID.4 GTX, който стана електрическото превозно средство, изкачило се на най-голяма надморска височина.


Volkswagen ID.4 GTX световен рекорд


Факт е, че колите на ток не се нуждаят от кислород за да работят, така че надморската височина не намалява тяхната ефективност. Управляваният от Райнер Цитлоу и екипът му Challenge4 кросоувър на 18 май е записал нов световен рекорд за автомобил с нулеви вредни емисии, след като достигна 5816 метра.

Екипът получи сертификата си в Ла Пас (Боливия), след като стига върха на вулкана Утурунчу. Това е 45 метра повече от предишния рекорд за височина (5771 метра), поставен през 2020 г. Пътуването на най-спортния и най-мощен вариант в семейството на VW ID.4 до върху е отнело точно 4 часа и 20 минути. В случая кросоувърът се захранва от батерия с капацитет 82 кВт/ч (използваме 77 кВт/ч), като пробегът му е 340 км.


Volkswagen ID.4 GTX  световен рекорд


„Тръгнахме в 7 часа сутринта, като неасфалтираният път беше истинско предизвикателство за сериен електромобил. Технически обаче той се оказа напълно готов за този много тежък тест“, обясниха от екипа на Цитлоу, като посочиха, че единствената промяна при кросоуъра със задвижване на четирите колела е поставянето на 18-цолови стоманени джанти вместо алуминиеви.

Самият Райнер Цитлоу вече натрупа сериозен опит с поставяне на различни рекорди с електрически SUV на Volkswagen. Последният беше през записан през 2021 г., когато той осъществи най-дългото непрекъснато пътуване с електрическо превозно средство на територията на САЩ.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Минути за реклама....
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    abc ( преди 1 година )
    И пикапа отзад с дизелов мотор. А в ремаркето му отзад има бензинов генератор, най-вероятно Хонда.
  • #8
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Монтанец ( преди 1 година )
    В случая са 2 мотора и надолу пълни на нерез, момчее. А като ги гледам по Петрохан как пушат накладки, мирише на феродо и ври оная ми ти течност на чорба, момчее!
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Ако е успял да се качи, връщането въобще няма да е проблем. Даже ако е изразходил батерията до 1%, докато слезе до долу ще е заредена над 50%, без да я е включвал към зарядно, защото при спускане батерията се зарежда от рекуперативното спиране, което освен че зарежда батерията, също така пази и спирачките от прегряване, защото се спира чрез мотора, а не чрез накладките.
  • #6
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 година )
    Това са маркетингови "събития". Да ги коментираме е все едно да коментираме рекламите и по тях да съдим за качествата на рекламирания продукт.
  • #5
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    ***, ***, гроздето е кисело!
  • #4
    7 rate up comment 6 rate down comment
    пръц ( преди 1 година )
    а дали се е върнал?и защо не пробват на минус 20 да изкачват?на това време и с колелото се качва.
  • #3
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    И на снимката зад рекордьора стои дизелов пикап :-)
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Доколкото виждам рекорда за ДВГ се държи от Unimog - 6,694, като се има предвид, че ДВГ има проблем с разредения въздух, а Ел. няма
  • #1
    13 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Я с Москвичо го зимам т'ва за петнаесе минути, без ник' ъв проглем.