fallback

Забраната на ДВГ доведе до първия сериозен трус

Stellantis напусна Асоциацията на производителите и ще търси нови решения на проблема

Забраната на продажбата на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене доведе до очаквано разцепление между производителите. Един от най-големите в света – концернът Stellantis обяви, че напуска Асоциацията на производителите на автомобили (ACEA) и ще организира „Форум да свобода на мобилността“, чието първо издание ще се състои догодина.

Решениено на Stellantis беше съобщено лично от неговият главен изпълнителен директор Карлос Таварес. Той обяви, че концернът ще продължи да спазва екологичните ангажименти, но едновременно с това ще организира срещи на експерти от областите на технологиите, академичните среди, политиката и науката.

Всички те ще бъдат обединени именно във Форум за свобода на мобилността, като ще се ангажират с вземане на решения, базирани на факти. Тяхната цел ще бъде именно постигане на безопасна и достъпна мобилност на обществото, което е изправено пред последиците от глобалното затопляне. Срещата на експертите ще бъде място за дебати, като ще се следват четири ключови принципа - глобална визия, базирани на факти дискусии, прозрачност и уважение сред участниците

„Предстоящите предизвикателства в областта на околната среда изискват ефективен, цялостен и приобщаващ 360-градусов подход, който включва всички онези, които желаят да допринесат за изграждането на устойчива мобилност. Участниците ще могат да се съберат, за да решат ключови проблеми, засягащи декарбонизизацията. Достъпът до чиста, безопасна и достъпна мобилност за гражданите по целия свят е поставен под риск", коментира Таварес.

Шефът на Stellantis не посочи причините за напускането на ACEA, но това най-вероятно се дължи именно на намеренията на властите в ЕС да забранят продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Тази цел на Брюксел на няколко пъти беше публично критикувана от Таварес, който е категоричен, че електрификацията е „политическо, а не за индустриално решение“

В рамките на ACEA обаче позициите са много различни. Например, Mercedes-Benz, Volkswagen Group и Volvo вече обявиха подкрепата си за спирането на продажбите на автомобили с конвенционално задвижване. Същото сториха още Ford и Jaguar Land Rover.

fallback
  • #25
    Ал ( преди 2 години )
    Започва ... Абе почнало е ... зануляването ! И започва със спирането на мобилността. След 10-15 г. вече няма да може човек да си купи кола. Не може да има 10млрд. хора на планетата и всички да имат коли. Е, може изобщо да няма хора, де.
  • #24
    Габдулла ( преди 2 години )
    Нещо не чувам за озоновата дупка....
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Таварес, вземи си фирмичките и отиди в африка да произвеждаш коли на ***
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    Забравих за световното задкулисие. Все пак не може комунистите да живеят кофти, щото са комунисти, нали? Трябва да има външни сили - ес, сащ, рептили, илюминати, ако не бяха те вече щеше да течат реки от мед и масло, нали? За капак на всичко хора като Мъск са всички тези неща заедно. Че и тези гадове ви принуждават да не тровите още повече природата. Не ги е срам. Откъде-накъде ще ви забраняват да карате без катализатори? ЗАДКУЛИСИЯ, КОНСПИРАЦИИ!Нали, така?Ако има полезни ***, да не се обидят
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Комунистите много обичате да обвинявате другите в собствените си престъпления. ЕС били комунисти с петилетка, но преди 89-та се било живяло по-добре? Това си е чиста шизофрения. А стелантис ги чака фалит.
  • #20
    До 15 ( преди 2 години )
    От кога ВАГ е полудържавна компания? Това е акционерно дружество, в което държавата има златна акция, това не е собственост а за защита на това, компанията винаги да е германска. Тоест ако един ден, някой реши да я купи, въпреки че може да притежава основния пакет акции, да не може да измести компанията от Германия. Все пак това е предприятие със 650 000 работници по цял свят, това е огромен работодател и е държавна политика, той да си остане такъв.Прекалено много хора и семейства зависят от нея
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    17-ти, не те слуша никак главата. Има ли план за нещо? Има! Карат ли се насила производители да правят нещо? Карат се! Карат ли ги да спрат да произвеждат нещо и да започнат друго? Карат ги! Това е много, много по-зле от петилетките. В момента живеем във време в което соца е като нещо от детската градина. В момента лъжата, пропагандата и задкулисието е много по-лошо от онова време. Това са фактите и ти ги казвам, като човек живял доста в "лошия" соц. Мога да направя сравнение от личен опит. А ти
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Слуги на петролната мафия
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Има малка разлика между планова икономика и политика в дадена сфера. Плановата икономика е когато държавата заповядваше на даден завод - който е единствен в държавата и няма конглокенция, да произведе еди-колко си броя контакти (например). Забраняването на дадене замърсяваща технология, което се готви от десетилетия, е политика в полза на човечеството.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Е нали комунизма и плановата икономика бяха нещо лошо. Тогава имаше петилетен план за изпълнение. Саге е по-зле от тогава. Много по-зле, защото нямаме 5 г. напред, а доста повече. И то се планират неща за които нищо не се знае. Абсолютно нищо. Добре дошли в новият световен ред и голямото зануляване! Автомобилите са една част от това зануляване и чрез тях ще се отнеме последната свобода на хората да запалят колата и да отидат, където искат. Клаус Шваб го е написал, че хората няма да имат коли.
fallback
Последни