Представители на един от дилърските центрове на Lada в Толиати, съобщиха за масов отказ на специалистите на АвтоВАЗ да закупуват автомобили на руската марка. Дилърът участва в корпоративната програма на концерна и предлага коли на служителите му с големи отстъпки, но въпреки това липсва интерес.
Новината съобщава тематичният канал в социалните мрежи Avtograd News, който отбелязва, че дилърите вече имат почти всички автомобили на концерна от Толиати в няколко версии на технически възможности. И все пак почти никой не иска да ги купува.
Освен това има множество откази за закупуване на автомобили, които преди това са били поръчани от служители на завода АвтоВАЗ, участващи в програми за закупуване на автомобили срещу обезщетения. Явно по-ограмотените технически са наясно какви са рисковете от модели като опростената Granta, продавана без ABS и въздушни възглавници.
Отскоро в мрежата циркулира и информация, че дъщерното подразделение LADA Sport е започнало да произвежда специална модификация на Lada Granta Drive Active в антисанкционна версия. На водещата производствена площадка на АвтоВАЗ производството на опростената Granta започна на 8 юни тази година, но по информация на Avtograd е било спряно ден-два по-късно, а служителите са пуснати в отпуск до средата на месеца, когато асемблирането отново трябва да стартира.
Междувременно, от УАЗ обясниха как ще започнат да опростяват автомобилите си. Ако си мислите, че на машини като "Буханка" и "Патриот" няма какво повече да се опрости - не е така... Всикопроходимият бус и всъдехода на концерна ще се лишат от антиблокиращи системи и (евентуално) въздушни възглавници, подобно на колите на Lada.
От УАЗ са намерили алтернативен доставчик на ABS, но компанията не е успяла да сертифицира такива коли. Компанията и до момента предлагаше "Патриот" във версия без еърбег, но явно това ще стане стандартна процедура. Не е ясно дали "антисакционните версии" ще засегнат и пикапа и лекотоварния "Профи", но това е много вероятно...