IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Duster става Lada и ще се произвежда в Толиати

АвтоВАЗ иска да включи модела в гамата си, но проблем са частите от чужбина

Напускането на Русия от страна на Renault означава, че новият собственик на акциите на АвтоВАЗ ще трябва да преразгледа и гамата модели, които ще произвежда. В нея няма как да има модели на Renault, но това не се отнася за най-популярния от тях – кросоувъра Duster.


Renault Duster


Според вестник „Ведомости“, който се позовава на свои източници в Министерството на промишлеността и търговията, Duster ще се присъедини към гамата на Lada и ще се сглобява в завода на АвтоВАЗ в Толиати. Досега кросоувърът се произвеждаше във фабриката на Renault в Москва, където обаче вече ще се сглобява възродената марка „Москвич“.

От руска страна твърдят, че имат лиценз за производството на Duster, но не е изключено моделът да получи ново име. Един от разглежданите варианти е той да се казва Niva, като промяната ще бъде направена при предстоящата актуализация на модела.

Има обаче друг проблем – част от детайлите и оборудването, нужни за производството на Duster, досега се доставяха от чужбина, като за това отговаряше Renault. В случая става дума за второто поколение на кросоувъра, което излезе под марката Dacia още през 2017 г., но стигна до Русия едва през 2021 г., като трябваше специално да бъде адаптирано към руските пътища и климат. Пандемията от коронавирус също забави появата на модела на местния пазар.

В момента гамата двигатели на Duster във варианта на Renault включва 4 бензинови и дизелови агрегата, включително 1,3-литровия турбомотор със 150 к.с., разработен съвместно с Daimler. През 2021 г. френската компанията продаде 41 471 бройки от модела в Русия, а от началото на тази – още около 500, преди Renault да прекрати дейността си в страната.

0 от 500
  • #3
    19 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ушанките са деградирали до степен, че биха купили дори лиценз НЗ ТАТА, стига някой да им го продатюде. Всичко направено от тях / което е много малко/ или е откраднато или е прекопирано от оригинала!
  • #2
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Друг момент е че Рено си тръгнаха но очевидно за си "забравили" лиценза за производство на техните модели
  • #1
    27 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Както обикновено големи пиянски приказки от таварищите, но после следва "но проблем са частите от чужбина" и какво става - както обикновено всичко се изпокражда и нищо не остава. Типично по руски, а някои нашенци много искат и тук да им се удаде същото.