Доскоро Европа не беше основен приоритет за Hyundai, Kia и Genesis. Азиатският и северноамериканският пазар винаги са били по-важни за трите марки на южнокорейския концерн, макар бизнесът им на Стария континент никога да не е спирал да расте и да се развива.
Явно европейските операции на Hyundai - Kia вече са достигнали преломната точка, в която трите марки започват да работят по повече модели, специално разчетени за Европа. "Станахме толкова успешни в Европа, че вече трябва да разработваме собствени продукти тук", заявява Тайрън Джонсън, развоен директор на трите корейски марки за нашите пазари.
Думите на Джонсън предполагат, че Hyundai, Kia и Genesis ще разработват повече автомобили в Европа, за да посрещнат специфичните изисквания на местните клиенти. В допълнение, развойните екипи тук могат да отговорни и за повече глобални модели, включително продукти на дивизията Hyundai N.
Докато този ход не изглежда особено изненадващ за Hyundai и Kia, интересно е това, че и луксозният бранд Genesis ще работи по модели за европейския пазар. Миналата година марката представи G70 Shooting Brake (на снимката долу) на Стария континент, като той получи много позитивни отзиви от клиенти и медии. И именно европейската версия ще бъде насочена към пазара в Южна Корея.
Като част от стратегията си, Hyundai-Kia планира да удвои тестовите си активности на Нюрбургринг. Една от най-внушителните писти на света се използва за тестове за издръжливост, като всеки нов модел изминава хиляди километри на трасето. Но основното тестово съоръжение на корейците се намира в Дуденхофен, Германия, където компанията придоби стара тестова писта на Opel.
Модел, разработен в Европа и продаван глобално, не е прецедент за Hyundai-Kia. Kona N, i20 N и Elantra N бяха разработени от развойните отдели на Стария континент, като последния бе реално предназначен за пазара в САЩ. Корейският производител явно ще следва същата рецепта с повече нови модели.