Корейските компании Hyundai Motor и Kia продължават да изпитват сериозни производствени проблеми, свързани с последиците от пандемията и глобалния недостиг на електронни компоненти. През пролетта към тях се добавиха проблеми логистиката и така през март броят на автомобилите, които са платени, но не са доставени на клиенти, надхвърли общо един милион, съобщава The Korea Times.
В края на миналата година „дългът“ на Kia само на вътрешния пазар е бил около 100 000 автомобила, но в началото на 2022 г. този брой се е увеличил до половин милион. Заедно с поръчаните автомобили от марката Hyundai количеството надхвърля милион, като предплатените превозни средства представляват 15% от общите продажби на Hyundai и Kia.
През миналата година корейските марки успяха да продадат 6,66 млн автомобила при планиран обем от 7,47 млн, като това се дължи на проблема с полупроводниците и нарушените доставки. Най-тежко е положението с хибридните Kia Sorento и Sportage, за които на някои пазари се чака до 1,5 години за доставка.
Купувачите на миниванана Carnival и седана K5 също трябва да бъдат подготвени за дълго чакане, защото при тези модели поръчката се изпълнява за около 11 месеца. Тези, които са предплатили електрическите Hyundai Ioniq 5 и Porter, както и кросоувърите Genesis GV60 и GV70, ще трябва да чакат повече от една година за колите.