През 2019 година конгломератът Hyundai-Kia направи инвестиция от 90 милиона долара в хърватската компания за електромобили и технологии Rimac Group. Двете страни си партнираха в разработката на няколко автомобила, но сега бъдещето на това, иначе солидно, партньорство е под сериозен въпрос.
Миналата година Porsche увеличи дела си в Rimac, което може би е водещата причина за това, корейците да искат да прекратят връзките си с хърватската компания, твърди изданието Automotive News. В публикацията се цитира анонимен източник, който твърди горепосочената информация, а от Hyundai не са отговорили на запитване от журналистите.
Когато Hyundai и Rimac започнаха партньорството си, корейският производител заявиха, че заедно с хърватите ще разработят поне два автомобила - изцяло електрически вариант на модел от спортната гама Hyundai N, както и високодинамичен модел, задвижван с горивни клетки.
Според Automotive News, двете фирми са спрели разработката на автомобила с горивни клетки, но спортният електромобил все пак не е мъртъв. Динамичният модел с батерии, който би трябвало да се появи в началото на следващата година, ще мине през финални разработки и процеси в централата на Hyundai със "собствени усилия".
Когато Hyundai инвестира в Rimac, компанията придоби 12% дял, който явно ще бъде продаден ако партньорството спре. От Automotive News са потърсили за коментар хърватската компания, откъдето са заявили само, че работят по два проекта за корейците и са добавили, че единият е завършен, а двете страни разговарят за още няколко бъдещи продукта.
През март миналата година Porsche увеличиха дела си в Rimac от 15,5 на 24 процента, което засили връзките между двете компании три години след като германците направиха първата си инвестиция. Няколко месеца по-късно Rimac и Bugatti се сляха в нов компания, наречена Bugatti-Rimac, в която немският производител държи 45%, а останалите са за хърватската фирма.