IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai прекратява партньорството си с Rimac

Корейците смятат да развиват електрическите си спортни коли самостоятелно

През 2019 година конгломератът Hyundai-Kia направи инвестиция от 90 милиона долара в хърватската компания за електромобили и технологии Rimac Group. Двете страни си партнираха в разработката на няколко автомобила, но сега бъдещето на това, иначе солидно, партньорство е под сериозен въпрос.


Hyundai RM19


Миналата година Porsche увеличи дела си в Rimac, което може би е водещата причина за това, корейците да искат да прекратят връзките си с хърватската компания, твърди изданието Automotive News. В публикацията се цитира анонимен източник, който твърди горепосочената информация, а от Hyundai не са отговорили на запитване от журналистите.

Когато Hyundai и Rimac започнаха партньорството си, корейският производител заявиха, че заедно с хърватите ще разработят поне два автомобила - изцяло електрически вариант на модел от спортната гама Hyundai N, както и високодинамичен модел, задвижван с горивни клетки.

Според Automotive News, двете фирми са спрели разработката на автомобила с горивни клетки, но спортният електромобил все пак не е мъртъв. Динамичният модел с батерии, който би трябвало да се появи в началото на следващата година, ще мине през финални разработки и процеси в централата на Hyundai със "собствени усилия".


Hyundai Rimac


Когато Hyundai инвестира в Rimac, компанията придоби 12% дял, който явно ще бъде продаден ако партньорството спре. От Automotive News са потърсили за коментар хърватската компания, откъдето са заявили само, че работят по два проекта за корейците и са добавили, че единият е завършен, а двете страни разговарят за още няколко бъдещи продукта.

През март миналата година Porsche увеличиха дела си в Rimac от 15,5 на 24 процента, което засили връзките между двете компании три години след като германците направиха първата си инвестиция. Няколко месеца по-късно Rimac и Bugatti се сляха в нов компания, наречена Bugatti-Rimac, в която немският производител държи 45%, а останалите са за хърватската фирма.

0 от 500
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Rimac е нещо като балон. Измислена компания. Появи се от нищото като Тесла. Спонсорирана кой ли знае от кого. Изведнъж застава до Порше и Бугати. Нещо много театрална ми идва марката Rimac. Да, шефа - разработчик има идеи, но Не - прекалено бонбонена и парфюмирана е тази история. Този проект Rimac е мислен и спонсориран доста време преди г-н Rimac да излезе парадиращо пред публиката с творението си.
  • #1
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "са спрели разработката на автомобила с горивни клетки" - Мдааа, на все повече компании им става ясно, че горивните клетки са един блян, подхранван от нефтената индустрия.