В България офроуд автомобилите винаги са били на почит. Но в наши дни да си намериш сносен такъв е проблем. От една страна, заради затягащите се еконорми на ЕС много от истинските всъдеходи изчезнаха, а други просто вече не се предлагат в Европа. От друга, при малкото оцелели корави офроудъри на пазара цените достигат смайващи стойности. Какъв е изходът от тази патова ситуация? За много хора той е да се насочат към вторичния пазар, включително към внос от Америка и Близкия изток (които остават извън обхвата на емисионните стандарти). И като все пак търсят автомобил от не чак толкова далечното минало, който да има ресурс за още няколко относително безгрижни години. Ето три такива модела, които могат да се купят на цената на нова малолитражка от Dacia, или дори по-евтино.
Три яки всъдехода на цената на малка Dacia (ГАЛЕРИЯ):
Проблемът с отвъдокеанския внос е най-вече в двигателите. Често се среща 4.7-литровият V8, който е отличен агрегат, но далеч не бихме го нарекли икономичен. По-рядко срещаният 4.2 дизел (1HD) с 204 коня е по-подходящ избор за българските условия. Ресурсът и на двата мотора с лекота надхвърля 350-400 хиляди километра. Трябва единствено да се следи внимателно състоянието на охладителната система, и да се сменя ремъкът на всеки 80,000 км. При V8 на всеки 50,000 км се налага и реглаж на клапаните.


3