IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 офроудъра, които няма да видим повече

Заради промени в стратегията или по други причини, тези легенди вече принадлежат на миналото

До преди около двадесет години, когато абревиатурата SUV все още не беше толкова популярна, доминираха "динозаврите". Става дума за офроуд превозните средства от старата школа - спартански, но много здрави и направени да отидат там, където никой друг модел не би могъл да се осмели и които за избягване на всякакви съмнения заеха конкретен раздел в списъците на най-известните списания, защото различията им с останалия автомобилен свят бяха ясни и очевидни.

  
Pajero


Изградени върху класическо шаси, те имаха твърдо окачванe на поне единия мост и приятно "откъсване" от земята, завършено с постоянно задвижване на четирите колела (4WD) или с AWD, и със скоростна кутия с редуктор. А за оптимално поведение, някои предлагаха версии с 3 и 5 врати с ясно изразени размери на междуосието и дължината.

С течение на годините, с излизането на пазара на по-удобни модели, дори и с по-малки офроуд качества, този списък изтъня до такава степен, че създава страх от изчезването и на тези "динозаври". Сега тази опасност отчасти се предотвратява със завръщането на Defender и Bronco (последният само в САЩ) в подкрепа на ветераните Jeep Wrangler, Mercedes G-Class, Toyota Land Cruiser и Suzuki Jimny. Но тези пет всъдехода, подбрани от Motor, скоро няма да може да ги срещаме по пътищата, което е жалко.


Всъдеходите, които ща ни липсват (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мицувиши л 200 94год пикап още го карам голяма работа мого здрав
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    GLK беше последния читав паркетник май, предния Рав4 също.
  • #13
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Запомнете от мен. Истинските автомобили имат стоманено шаси, цели мостове, 4х4 с блокажи, високо профилни гуми. Ако една кола няма тези неща значи е ширпотреба и някаква измишльотина направена за пари.
  • #12
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    До №10. По принцип съм съгласен с теб, че няма смисъл за серийна кола, но за GT сериите си се объркал - с нископрофилни са. F1 са с много специални гуми и няма смисъл да се коментират, а WRC карат по макадам. Идеята на нископрофилните, че при висок профил в завой, бордът на гумата се огъва и се губи сцепление. Но пак казвам - според мен ползата е само за състезания и по принцип съм съгласен с теб
  • #11
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз тъжа по опел фронтера. Най- добрия джип за парите си. Супер евтина поддръжка, супер здрав, проходим. Няма еквивалент след като го спират. Предложи джип след 2006 година, който наистина да е джип, но да не е с поддръжката и цената на ленд круизер, г- класа и подобни (които наистина са добри коли, но за по- дълбок джоб). Откакто спряха фронтерата, няма кой да заеме това място.
  • #10
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Най смешното е че тези които мислят ниските гуми за "спортни" явно не са забелязали състезателните автомобили не ползват ниско профилни гуми. На бързите състезателни коли ползват само високопрофилни гуми. Погледнете F1, GT Сериите, Драг състезанията, WRC.... всички са оборудвани със високопрофилни гуми. Само уличните състезатели си мислят че ниската гума е спортна. Истинските състезатели обаче знаят къде истината.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Хора поради някаква причина си мислят че нископрофилните гуми са по добри, по спортни и дават по добра стабилност. Това обаче няма никаква логика. Реалността е точно обратната. Ниските гуми правят автомобила прекалено твърд, подскачащ на всяка пътна неравност което на практика влошава пътното поведение и стабилността. Возията пък е далече по некомфортна, а окачването се разбива много по бързо.
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не знам кой измисли и наложи тази мода на нископрофилните гуми но това е една невероятна глупост в която няма никаква инженерна логика. Нископрофилната гума няма абсолютно никакви преимущества спрямо високопрофилната гума. По някакъв начин обаче излъгаха целия свят че ниските гуми със голям цолаж са по добри и по "спортни". Уж правели автомобила по стабилен. А това е пълна ама пълна глупост. Правят го само по некомфортен и по чуплив в окачването!
  • #7
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Съвременните производители са измамници! Всичко днес е направено така че да се вземат максимум пари от клиентите а не да им се предложи добър и дълготраен продукт. Навсякъде се влага планирано остаряване и нарочно изкарват "нови" модели всяка година. Ще ви кажа още една измама на съвременните производители! Това са нископрофилните гуми които вече почнаха ги слагат дори на ширпотребата. От инженерна гледна точка нископрофилните гуми нямат никакъв смисъл! Направени са за пари!
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    До №4 - за "дълъг живот на експлоатация, здравина и надеждност" съм съгласен, но за разход на гориво не съм. Колко европейци ще открият разлика ако им махнеш блокировката на диференциал-а например или колко европейци имат нужда от понижаващи предавки, но за сметка на това искат по-добро поведение на пътя което им дава независимото окачване и full-time 4x4