IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

5 офроудъра, които няма да видим повече

Заради промени в стратегията или по други причини, тези легенди вече принадлежат на миналото

До преди около двадесет години, когато абревиатурата SUV все още не беше толкова популярна, доминираха "динозаврите". Става дума за офроуд превозните средства от старата школа - спартански, но много здрави и направени да отидат там, където никой друг модел не би могъл да се осмели и които за избягване на всякакви съмнения заеха конкретен раздел в списъците на най-известните списания, защото различията им с останалия автомобилен свят бяха ясни и очевидни.

  
Pajero


Изградени върху класическо шаси, те имаха твърдо окачванe на поне единия мост и приятно "откъсване" от земята, завършено с постоянно задвижване на четирите колела (4WD) или с AWD, и със скоростна кутия с редуктор. А за оптимално поведение, някои предлагаха версии с 3 и 5 врати с ясно изразени размери на междуосието и дължината.

С течение на годините, с излизането на пазара на по-удобни модели, дори и с по-малки офроуд качества, този списък изтъня до такава степен, че създава страх от изчезването и на тези "динозаври". Сега тази опасност отчасти се предотвратява със завръщането на Defender и Bronco (последният само в САЩ) в подкрепа на ветераните Jeep Wrangler, Mercedes G-Class, Toyota Land Cruiser и Suzuki Jimny. Но тези пет всъдехода, подбрани от Motor, скоро няма да може да ги срещаме по пътищата, което е жалко.


Всъдеходите, които ща ни липсват (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    До 4 - за "дълъг живот на експлоатация, здравина и надеждност" съм съгласен, но за разход на гориво не съм. Колко европейци ще открият разлика ако им махнеш блокировката на диференциал-а например или колко европейци имат нужда от понижаващи предавки, но за сметка на това искат по-добро поведение на пътя което им дава независимото окачване и full-time 4x4
  • #5
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Е верно ли някой тъжи по Опел Фронтера?
  • #4
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тези коли особено по старите модели всъщност са много по екологични и практични от паркетниците и ширпотребата която се продава днес. Причините за това са много, Имат дълъг живот на експлоатация, здравина и надеждност, лесна и непретенциозна поддръжка а разходът им на гориво е същият като на съвременните паркетници. Това че не отговаряли на съвременните еко норми или нямало търсене са пълни глупости! Фирмите лъжат! Просто не искат да произвеждат такива коли защото от тях печелят най малко.
  • #3
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Старото поколение Nissan Patrol Y61 все още се произвежда и се продава в Близкия Изток и Африка.До 1 - на кой реално му трябва такава кола в Европа - има пътища до всякъде. Това са коли само за off-road ентусиасти
  • #2
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Ненимон ( преди 3 години )
    До анонимен 1: Не са виновни производителите. Но и клиентите не са - те биха купували част от изброените модели с удоволствие и в значителни количества. На пазарите, където тези или други подобни машини все още са в продажба и се продават, продажбите вървят забележително добре. Виновни са еколозите. Еко изискванията са непостижими за такива машини.
  • #1
    16 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Колите с характер изчезват, но не са виновни производителите, а клиентите - те си искат унисекс кросоувър паркет едишън