До преди около двадесет години, когато абревиатурата SUV все още не беше толкова популярна, доминираха "динозаврите". Става дума за офроуд превозните средства от старата школа - спартански, но много здрави и направени да отидат там, където никой друг модел не би могъл да се осмели и които за избягване на всякакви съмнения заеха конкретен раздел в списъците на най-известните списания, защото различията им с останалия автомобилен свят бяха ясни и очевидни.
Изградени върху класическо шаси, те имаха твърдо окачванe на поне единия мост и приятно "откъсване" от земята, завършено с постоянно задвижване на четирите колела (4WD) или с AWD, и със скоростна кутия с редуктор. А за оптимално поведение, някои предлагаха версии с 3 и 5 врати с ясно изразени размери на междуосието и дължината.
С течение на годините, с излизането на пазара на по-удобни модели, дори и с по-малки офроуд качества, този списък изтъня до такава степен, че създава страх от изчезването и на тези "динозаври". Сега тази опасност отчасти се предотвратява със завръщането на Defender и Bronco (последният само в САЩ) в подкрепа на ветераните Jeep Wrangler, Mercedes G-Class, Toyota Land Cruiser и Suzuki Jimny. Но тези пет всъдехода, подбрани от Motor, скоро няма да може да ги срещаме по пътищата, което е жалко.
Всъдеходите, които ща ни липсват (ГАЛЕРИЯ):
Истинското посвещение обаче идва с четвъртото поколение от 1988 г., преименувано на Patrol GR или Grand Raid, като достига пълна зрялост в стил и техника. През 2007 г. моделът претърпя пълен рестайлинг, като всички части с изключение на покривния панел бяха заменени или модифицирани. През 2009 г. кариерата му на Patrol на европейските пазари официално приключва, като за кратко е заменен от Pathfinder, който също е изваден от списъка. Ново поколение, много по-модерно и усъвършенствано, все още се произвежда, но е запазено само за някои пазари в Азия и Океания.