fallback

Шефът на Ford предрече епоха на „ценови войни“

Електромобилите скоро ще се изравнят с конвенционалните модели, смята Джим Фарли

Съвсем скоро средната стойност на електромобилите ще спадне до 25 000 долара, което доведе до истинска „война на цените“ в автомобилната индустрия. Това заяви генералният директор на Ford – Джим Фарли, цитират от Washington post.

Топ-мениджърът отбелязва, че в момента производството на електромобил излиза много по-скъпо в сравнение с превозно средство с бензинов двигател. Например, електрическият кросоувър Mustang Mach-E струва около 44 000 долара, като на батерията се падат 18 000 долара, а на зарядното устройство – 3000 долара. В същото време сходният по габарити и оборудване Ford Edge струва 25 000 долара.

Фарли обаче е убеден, че скоро цената на електромобилите ще падне значително, като това ще бъде постигнато благодарение на появата на нов тип батерии, които ще използват по-малко скъпи материали като никел и кобалт. Едновременно с това ще се съкрати значително и времето за сглобяване на един електромобил, като така също ще се икономисат средства.

За снижаване на цените може да помогне и намаляването на разходите за дистрибуция. Това може да бъде постигнато със съкращаване на разходите за поддържане на голям брой произведени коли в дилърските складове и с намаляване на средствата за реклама. Във Ford, например, харчат за реклама по 600 долара от всеки продаден автомобил.

Сред идеите на Фарли също така е бъдеща продажба на превозни средства с минимална надценка. В същото време производителите ще изкарват повече пари, като продават софтуер и други подобни услуги, в това число и автопилот.

Шефът на Ford е категоричен, че „ценовата война“ вече е започнала в Китай, където се продават около половината електрически превозни средства в света. А най-популярният модел там е китайският Wuling, който струва около 8000 долара.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Не е до еко *** политика. До пари е. До пари от рудниците на цар Соломон в Африка, собственост на холандци, белгийци и датчани- все едни такива, дето никой не ги знае какво смислено произвеждат, ама са адски богати. Робовладелци, сър. Нагли, зли, алчни робовладелци. И в България си имат губернии.
  • #6
    Бен Газара ( преди 1 година )
    Ще се изравнят цените, но не заради намаляване цени на електромобили, а заради покачване на конвенционалните.
  • #5
    бъчваря ( преди 1 година )
    Такова нещо в България никога няма да може да си купим. Взех си две нови коли досега, но за това няма финанси, няма инфраструктура а с очертаващите се следващи десет гладни години, не виждам как ще стане. Цяло едно поколение още ще трябва да се задоволява със стари дараци. Ние поне имахме за кратко възможност да караме нови коли, та били те и бензинови.
  • #4
    до 3 ( преди 1 година )
    Продължавай да мечтаеш!!! След 10 - 15 години ще можеш да си позволиш кола само под наем за двете годишни отпуски!!!Никой не е спечелил от продажба на ниска цена на бавнооборотна стока!Това не ти е Зара с тениски които хората сменят през месец! Личния автомобил средно се ползва 6-10 години от които 3-7 години са гаранция!Че на батериите и 10! Ще продават на ниска печалба и на ниска цена нещо за което трябва да се грижат години?!?!Продължавай да мечтаеш да си ходиш за буркани на село на ефтинийка
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Прав е човека. Бъдещето е на евтините елекрички, а премиумите ще отидат при Verty.
  • #2
    Име ( преди 1 година )
    Не ти май не схващаш кризата тепърва предстои чипове наистина няма всичко отива в азиатските производители скоро немчугите ще са само спомен
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви ценови войни, в момента върви грандиозна схема с балон в цените на колите която е създадена като се симулира изкуствен дефицит и недостиг което наду цените и разкара всякакви отстъпки. Ще мине доста време докато се нормализират нещата но аз лично не смятам следващите 2-3 години да се набутвам пак с нова кола.
fallback
Последни