fallback

Как да разберем, че двигателят е „убит“, без да гледаме под капака

Три метода за проверка, при които се използват основните човешки сетива

Всеки шофьор е наясно, че двигателят на автомобила му не може да бъде вечен. И колкото и да се грижи за него, идва момент, в който моторът трябва да бъде ремонтиран или дори сменен. Възможно ли обаче да са разбере дали този момент вече е настъпил, без да се гледа под капака? Това върши работа при покупка на употребявана кола, като спестява време и средства на кандидат-купувача.

Експерти от изданието Car посочват няколко прости начина за установяване на сериозно повреден двигател, без да се налага да се налага тест-драйв, проверка в сервиз или ровене в интернет. Те могат да бъдат полезни на всеки, като се основават на три неща - „очи, слух и мирис“. С тях може да се определи състоянието на мотора.

Идентифициране на проблема с очи

Първото нещо, което ще помогне да се открие неизправност на двигателя, са светлините на арматурното табло. На него се появяват „предупреждения“, които не бива да се игнорират. Сред тях, например, са индикаторите за „ниско ниво на маслото“, „ниско налягане на маслото“ и „проверете двигателя“ (Check Engine). Последният от тях може да светне по много причини, като нито една не бива да се игнорират.

Проверка със слух

Този метод също може да помогне за откриване на неизправностите на двигателя и в някои случаи дори да определи причината. Ето очевидните:

- Тъп звук, идващ от долната част на двигателя, означава неизправност на лагера на коляновия вал. Обикновено звукът става по-силен с увеличаване на натоварването.

- „Чукащи клапани“ е нещо, с което също се сблъскват много шофьори. Този звук идва от горната част на двигателя, което означава проблем.

- „Виещите лагери“ подсказват най-различни проблеми, като някои от тях са свързани с двигателя, така че не бива да се пренебрегват.

- Звуците от хидравлични компенсатори също подсказват за неизправност на двигателя. Силният шум показва повреда на оборудването, а характерното почукване означава проблем със смазването на мотора.

- Изхабеният ангренажен ремък или верига също издават характерен звук, което подсказва, че е време за смяна. Ако обаче дълго време автомобилът е каран така, това може да е причинило и други проблеми.

- Повредената турбина също може да бъде определена по характерния звук, който прилича на свирене. Той подсказва изтичане на газове и въздух.

Проверка по миризма

При шофиране в кабината на превозно средство често се появяват необичайни миризми, идващи от капака. В случай, че в салона се появи характерна миризма на въглероден нагар, нещата явно вървят зле - това е ясен знак за повреда на двигателя. Най-често това се дължи на изтичане на охлаждаща течност или масло. А ако надушите изгоряла гума, причината се крие в контакта на захранващите маркучи с нагрята част. Това води до износване и е придружено от изтичане на течност.

fallback
  • #14
    Тодор ( преди 1 година )
    Истъркан волан и черен ауспух - не взимай!
  • #13
    grigoran ( преди 1 година )
    Като не ви харесват статиите, не ги четете бре! Човека си е направил труда, а вие само хулите!
  • #12
    plamen ( преди 1 година )
  • #11
    Janis ( преди 1 година )
  • #10
    PLAID ( преди 1 година )
    2022 година г-ца Еволюцията видя това и се скри засрамена зад ъгъла
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Е.....вече разбрахме как да проверяваме мотора....бе каде ги намирате Тиа професори...
  • #8
    Красимир ( преди 1 година )
    И като как мирише CO?
  • #7
    Гог ( преди 1 година )
    На какво мирише въглеродния окис? Питам за един приятел да не вземе да се задуши.
  • #6
    ( преди 1 година )
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Те могат да бъдат полезни на всеки, като се основават на три неща - очи, слух и мирис. А на вкус защо не сте споменали?
fallback
Последни