fallback

Как бояджиите лъжат шофьорите

Ако майсторът ви каже, че колата ви ще е готова утре, то това е измама

Бизнесът с боядисване винаги е бил дълбоко интимен: всеки собственик на кола се опитва да намери "своя майстор", но не всеки успява. Номерът е, че боядисването на колата включва много операции - китосване, грундиране, налагане на боя, лакиране и полиране - и всичко това няма как да бъде евтино. В резултат на това много майстори, за да привлекат клиенти, опитват да прилагат разни трикове.

Днес, когато цените на компонентите са се увеличили няколко пъти, цената за възстановяване на един детайл е надхвърлила всички разумни и неразумни граници. Мнозина търсят "по-евтино", а работилниците започват с "тарикатлъците". Прост пример е драскотина. Опитен сервиз веднага вижда дали е възможно да се отстрани дефектът чрез полиране или частта трябва да бъде боядисана. Клиентът обаче често чува само „нужда от боядисване“. А в много случаи тези неща се оправят само с пастиране и полиране и най-много лак.

Ако специалистът ви каже, че колата ви ще е готова утре, то тогава най-вероятно той няма да боядисва. В най-добрия случай говорим за полиране, което ще премахне драскотината, в най-лошия - за директна измама. Засегнатата част се пастира небрежно и бързо – и след това се залива с лак, в който се примесва малко боя за цвят. След това се изсушава и полира. Детайлът просто се матира и пръска с лак. Проблемът е, че след месец-два такъв лак ще започне да се отлепва на парчета.

Дори боядисването с преливка, което значително спестява време и материали, се нуждае от много инвестиции: имате нужда от специален лак, който ви позволява да замаскирате „интервенцията“, трябва да закупите точният цвят боя и така нататък и така нататък. Няма чудеса, има само грешки, които по-късно ще трябва да поправите за своя сметка.

Ето защо е необходимо да взимате колата от бояджията само през светлата част на деня и само когато сте трезвен. Най-доброто нещо е да закъснеете с един ден, позволявайки на работата да „изстине“ и да приемете състоянието, което ще бъде в крайна сметка. Тогава можете да видите и оцените творението в целия му блясък.

fallback
  • #11
    Калибана ( преди 2 години )
    В сервизите в София е съмнително вече и масло да ти сменят.... Трябва да се прави биохимична експертиза на старото и новото масло за да се установи дали е сменено...Тенекеджийски услуги обикновено с много кит...Почти никой не плаща данъци...
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Abe anonimniq aman ot izmamnici kato tebe.Momcheto e mnogo pravo .ama kato ima mnogo ofce vav taq surjava, shte ima i vulci kato teb.Tarikat.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Абсолютно аматьорска статия...
  • #8
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Асам пофтоянно пиян, обач утре ше хоа си зеам колата и затфа спирам да пия....
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Който е писал тази статия е пълен лаик в тази сфера.Много глупости са написани,не бях чувал да се пастира и после лак отгоре.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха, "да вземете колата си трезвен" хахаха. Значи проблемът е, че пиян няма да видя преливката на боята, а не че ще карам пил. Дъно.
  • #5
    Бояджиевв ( преди 2 години )
    Статията е много вярна!
  • #4
    Бояджиев ( преди 2 години )
    Много глупости са написани.
  • #3
    Бояджията ( преди 2 години )
    Б...и ужаса. Неграмотно написана статия, която няма нищо общо с реалността.
  • #2
    Бояджията ( преди 2 години )
    Аз съм автомобилен бояджия, и по глупава и некомпетентна статия по темата не съм чел. Личи си че е написана от човек който си няма грам познание в сферата. Срамота
fallback
Последни