fallback

Как бояджиите лъжат шофьорите

Ако майсторът ви каже, че колата ви ще е готова утре, то това е измама

Бизнесът с боядисване винаги е бил дълбоко интимен: всеки собственик на кола се опитва да намери "своя майстор", но не всеки успява. Номерът е, че боядисването на колата включва много операции - китосване, грундиране, налагане на боя, лакиране и полиране - и всичко това няма как да бъде евтино. В резултат на това много майстори, за да привлекат клиенти, опитват да прилагат разни трикове.

Днес, когато цените на компонентите са се увеличили няколко пъти, цената за възстановяване на един детайл е надхвърлила всички разумни и неразумни граници. Мнозина търсят "по-евтино", а работилниците започват с "тарикатлъците". Прост пример е драскотина. Опитен сервиз веднага вижда дали е възможно да се отстрани дефектът чрез полиране или частта трябва да бъде боядисана. Клиентът обаче често чува само „нужда от боядисване“. А в много случаи тези неща се оправят само с пастиране и полиране и най-много лак.

Ако специалистът ви каже, че колата ви ще е готова утре, то тогава най-вероятно той няма да боядисва. В най-добрия случай говорим за полиране, което ще премахне драскотината, в най-лошия - за директна измама. Засегнатата част се пастира небрежно и бързо – и след това се залива с лак, в който се примесва малко боя за цвят. След това се изсушава и полира. Детайлът просто се матира и пръска с лак. Проблемът е, че след месец-два такъв лак ще започне да се отлепва на парчета.

Дори боядисването с преливка, което значително спестява време и материали, се нуждае от много инвестиции: имате нужда от специален лак, който ви позволява да замаскирате „интервенцията“, трябва да закупите точният цвят боя и така нататък и така нататък. Няма чудеса, има само грешки, които по-късно ще трябва да поправите за своя сметка.

Ето защо е необходимо да взимате колата от бояджията само през светлата част на деня и само когато сте трезвен. Най-доброто нещо е да закъснеете с един ден, позволявайки на работата да „изстине“ и да приемете състоянието, което ще бъде в крайна сметка. Тогава можете да видите и оцените творението в целия му блясък.

fallback
  • #31
    Майстора ( преди 2 години )
    Много е просто. Отиваш искаш да ти бъде направено еди какво си казват ти Х-цена и точка . Все пак се извършва някакъв вид реконструкция на въпросното ..никой няма право да има очакване че ще се постигне по-добър резултат от колкото е било в магазина !По какъв начин ще бъде извършена реконструкцията е работа на оня дето е казал цената не на собственика/клиента !! Има си гаранция на извършената дейност която дава опция за рекламация в някакво бъдещо време ако се налага !! И край толкова е просто ...
  • #30
    Ха ха ( преди 2 години )
    Този който е писал статията хабер си няма от боядисване полиране .
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    Абсурдно и невярно съдържание, далеч от елементарно познаване на материята за която е писано.
  • #28
    Мемфис ( преди 2 години )
    Аз по- некомпетентна статия от тази не съм чел,Значи за пръв път четеш този сайт!
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Как едно смислено нещо не прочетох в тоз т.п сайт? Кой им плаща парите на тези некадърници?
  • #26
    Коректен ( преди 2 години )
    Пълни аджамийски глупости...
  • #25
    Петър Стоименов ( преди 2 години )
    Този който е писал статията грам не е в час как се случват нещата ако иска да заповяда ще му дам да ми покаже как се прави ...
  • #24
    Зелен ( преди 2 години )
    Никога,ама никога не ползвайте автобояджииските услуги на Автомотор Корпорация Пловдив!!
  • #23
    Старчок ( преди 2 години )
    Статията е пълна с технологични простотии. Не че и по - големи свинщини не се правят. Журналист пълни колонка, ползеайте консултант бре, лесно е.
  • #22
    Аутомедиягид ( преди 2 години )
    Доста постен материал. Това е адски дълга и деликатна тема. "Специален лак"?!В/у пастиран/полиран детайл да се боядисва?! Това трябва да е някой извънземен бояджия.Изписал съм хиляди страници на тази тема. Поне се информирайте малко преди да пускате такива слабоумни статии.Статия с нулево съдържание и нулева полза!
fallback
Последни