Бизнесът с боядисване винаги е бил дълбоко интимен: всеки собственик на кола се опитва да намери "своя майстор", но не всеки успява. Номерът е, че боядисването на колата включва много операции - китосване, грундиране, налагане на боя, лакиране и полиране - и всичко това няма как да бъде евтино. В резултат на това много майстори, за да привлекат клиенти, опитват да прилагат разни трикове.
Днес, когато цените на компонентите са се увеличили няколко пъти, цената за възстановяване на един детайл е надхвърлила всички разумни и неразумни граници. Мнозина търсят "по-евтино", а работилниците започват с "тарикатлъците". Прост пример е драскотина. Опитен сервиз веднага вижда дали е възможно да се отстрани дефектът чрез полиране или частта трябва да бъде боядисана. Клиентът обаче често чува само „нужда от боядисване“. А в много случаи тези неща се оправят само с пастиране и полиране и най-много лак.
Ако специалистът ви каже, че колата ви ще е готова утре, то тогава най-вероятно той няма да боядисва. В най-добрия случай говорим за полиране, което ще премахне драскотината, в най-лошия - за директна измама. Засегнатата част се пастира небрежно и бързо – и след това се залива с лак, в който се примесва малко боя за цвят. След това се изсушава и полира. Детайлът просто се матира и пръска с лак. Проблемът е, че след месец-два такъв лак ще започне да се отлепва на парчета.
Дори боядисването с преливка, което значително спестява време и материали, се нуждае от много инвестиции: имате нужда от специален лак, който ви позволява да замаскирате „интервенцията“, трябва да закупите точният цвят боя и така нататък и така нататък. Няма чудеса, има само грешки, които по-късно ще трябва да поправите за своя сметка.
Ето защо е необходимо да взимате колата от бояджията само през светлата част на деня и само когато сте трезвен. Най-доброто нещо е да закъснеете с един ден, позволявайки на работата да „изстине“ и да приемете състоянието, което ще бъде в крайна сметка. Тогава можете да видите и оцените творението в целия му блясък.