fallback

Как бояджиите лъжат шофьорите

Ако майсторът ви каже, че колата ви ще е готова утре, то това е измама

Бизнесът с боядисване винаги е бил дълбоко интимен: всеки собственик на кола се опитва да намери "своя майстор", но не всеки успява. Номерът е, че боядисването на колата включва много операции - китосване, грундиране, налагане на боя, лакиране и полиране - и всичко това няма как да бъде евтино. В резултат на това много майстори, за да привлекат клиенти, опитват да прилагат разни трикове.

Днес, когато цените на компонентите са се увеличили няколко пъти, цената за възстановяване на един детайл е надхвърлила всички разумни и неразумни граници. Мнозина търсят "по-евтино", а работилниците започват с "тарикатлъците". Прост пример е драскотина. Опитен сервиз веднага вижда дали е възможно да се отстрани дефектът чрез полиране или частта трябва да бъде боядисана. Клиентът обаче често чува само „нужда от боядисване“. А в много случаи тези неща се оправят само с пастиране и полиране и най-много лак.

Ако специалистът ви каже, че колата ви ще е готова утре, то тогава най-вероятно той няма да боядисва. В най-добрия случай говорим за полиране, което ще премахне драскотината, в най-лошия - за директна измама. Засегнатата част се пастира небрежно и бързо – и след това се залива с лак, в който се примесва малко боя за цвят. След това се изсушава и полира. Детайлът просто се матира и пръска с лак. Проблемът е, че след месец-два такъв лак ще започне да се отлепва на парчета.

Дори боядисването с преливка, което значително спестява време и материали, се нуждае от много инвестиции: имате нужда от специален лак, който ви позволява да замаскирате „интервенцията“, трябва да закупите точният цвят боя и така нататък и така нататък. Няма чудеса, има само грешки, които по-късно ще трябва да поправите за своя сметка.

Ето защо е необходимо да взимате колата от бояджията само през светлата част на деня и само когато сте трезвен. Най-доброто нещо е да закъснеете с един ден, позволявайки на работата да „изстине“ и да приемете състоянието, което ще бъде в крайна сметка. Тогава можете да видите и оцените творението в целия му блясък.

fallback
  • #21
    titan66@abv.bg ( преди 2 години )
    Статията е дотолкова вярна, доколкото всеки клиент е видял резултатите след 1 2 год. от работата на автобояджията. Боята започва да се лющи и колата се превръща в краставо МПС.
  • #20
    Бай Хой ( преди 2 години )
    "и след това се залива с лак, в който се примесва малко боя за цвят".Това може да го измисли само човек, който хал хабер си няма от бояджийство!Няма как да налеете боята в лака, че да се оцветил! Пълни глупости написани от някой, който може само да борави с пръстите на двете си леви ръце по клавиатурата.Чудно ми е, като сте такъв капацитет, да обясните, как това "тониране" на лака ще го направите, ако имате да боядисвате "на преливка" да речем цвят хамелеон, перла или нека бъде и сив метал ...
  • #19
    vpenev ( преди 2 години )
    Засегнатата част се пастира небрежно и бързо и след това се залива с лак, в който се примесва малко боя за цвят - няма как да стане това ;););)
  • #18
    Манчо Чичо- Манчо ( преди 2 години )
    За да запълните с нещо саитчето си плюете по едни хора дето бачкат много здраво в тази глупава държава. Типично по български - хора които не разбират от боядисване да пишат за боядисване.Пишете за корупцията и мизерията а не за хората които бачкат.
  • #17
    Чичо ( преди 2 години )
    По-глупава статия, скоро не бях чел...
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Статията има някои неточности, но като цяло е вярна и заостря вниманието, че е пълно с бояджии мошеници. Страдал съм от такива, а и едва ли има някой който да не им е виждал майсторлъка.
  • #15
    Дюлбер Танас ( преди 2 години )
    Няма как да пастираш и след това да пръскаш с лак,примесен с боя.Някой се прави на велик познавач,ама изобщо не е на ясно с процедурите.
  • #14
    Майстор ( преди 2 години )
    Който е написал това си няма и хабер от тази професия
  • #13
    За жалост ( преди 2 години )
    Като цяло майсторите бързат и им се налага да са изобретателни.
  • #12
    К Г ( преди 2 години )
    Този който е написал тези глупости никога не е виждал как се правят. коли
fallback
Последни