IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW представи новото X1

Най-малкият SUV на марката получи и изцяло електрическа версия iX1

За 13 години BMW успя да продаде 1,9 млн бройки от X1, който е най-малкия SUV на марката. Сега баварците представят новото поколение на модела, което изградено на платформа с предно предаване и получава изцяло електрическа версия – iX1 (бялата на снимките).


BMW X1


Визуално двата автомобила не се различават и така баварците следват стратегията, която видяхме при 7-Series/i7 и 4-Series Gran Coupe/i4. Подобен подход явно ще бъде използван и при следващите нови модели на производителя по пътя към пълна електрификация на моделната гама.

Предната част на новото X1 е в стила на 2-Series Active Tourer, като това не важи единствено за формата на бъбрековидната решетка на радиатора. В профила обаче ясно си личи приликата със сегашното поколение на кросоувъра, което е напълно логично. Най-голямата разлика обаче е в задната част. Тя е с нова форма и променени светлини, като това придава много по-модерен и по-раздвижен вид на модела.


BMW X1


Стандартно новото BMW X1 е оборудвано с LED-фарове за къси и дълги светлини. Като опция се предлагат адаптивни LED-фарове. Стандартно всички осветителни функции на задните светлини са проектирани с LED технология.

Що се касае до размерите, те не са увеличени значително. Дължината е нараснала с 50 мм – до 4500 мм, широчината – с 20 мм (1840 мм), а височината – с 40 мм (1620 или 1640 мм в зависимост от версия). Това осигурява просторен интериор и най-вече повече място над главите на возещите са на втория ред седалки. Междуосието също е удължено – с 22 мм и вече достига 2692 мм.


BMW X1


Задните облегалки са регулируеми по наклон, а като опция за версиите с двигател с вътрешно горене се предлага местеща се задна седалка. По този начин обемът на багажника варира между 540 и 1600 литра, което е съответно с 35 и 50 литра повече от настоящото поколение. BMW X1 може да тегли товар с тегло до 2 тона.

В салона на кросоувъра баварците залагат на извит дисплей с диагонал 10,25 инча за приборния панел пред водача и на 10,7-инчов екран на мултимедийната система. Класическият контролер iDrive вече не съществува, като управлението става чрез сензорния екран.


BMW X1


Всички варианти на новото BMW X1 стандартно са оборудвани със 17-цолови лети джанти. 18-цоловите модели са част от оборудването на моделите xLine и M Sport, за които се предлагат и колела с размери 19 цола (за първи път при X1), както и с 20 цола.

Оборудването е значително разширено спрямо това на предшественика. Стандартните функции вече включват навигационна система, двузонов автоматичен климатик, множество съвременни системи за подпомагане на водача и асистент за паркиране, включително камера за заден ход.


BMW X1


Като алтернатива на стандартното оборудване, за новото BMW X1 се предлагат пакети xLine и модел M Sport. Те могат да бъдат разпознати по големите странични отвори за охлаждане на въздуха отпред и впечатляващата задна престилка с интегриран дифузионен елемент за M Sport.

Специфичните интериорни характеристики за M Sport включват спортни седалки, антрацитно покритие на главата и М кожен волан с лостчета за смяна на предавките.


BMW X1


При излизането си на пазара за новото BMW X1 ще се предлагат два бензинови и два дизелови двигателя с технологията BMW TwinPower Turbo. Всички те са комбинирани със 7-степенна скоростна кутия Steptronic с двоен съединител. Предлаганите модификации за модела са:

sDrive18i - 1,5-литра, 136 к.с. и 200 Нм, 9,2 секунди от 0 до 100 км/ч, 208 км/ч максимална скорост

xDrive23i -2,0 литра, 204 к.с. и 320 Нм, 7,1 секунди от 0 до 100 см/ч, 233 км/ч максимална скорост

sDrive18e - 2,0 литра, 150 к.с. и 360 Нм, 8,9 секунди от 0 до 100 км/ч, 210 км/ч максимална скорост

xDrive23e – 2,0 литра, 197 к.с. и 400 Нм, 7,4 секунди от 0 до 100 км/ч, 225 км/ч максимална скорост

При излизането на пазара на новото BMW X1, към моделната гама е добавен и изцяло електрически вариант - iX1 xDrive30. Той се задвижва от два електромотора – по един на всяка ос, като съвкупната им мощност е 313 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч при него отнема 5,7 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч.


BMW X1


Благодарение на технологията на BMW eDrive от пето поколение, която включва нова система за зареждане и батерия с високо напрежение, която е разположена плоско в долната част на автомобила, електрическия вариант получава използваема енергия от 64,7 кВт/ч. Комбинираната консумация на енергия според WLTP между 18,4 и 17,3 кВт/ч на 100 км, което позволява пробег от 413 до 438 км.

Веднага след началото на продажбите, моделната гама за новото BMW X1 ще бъде разширена с два plug-in хибридни модела. При BMW X1 xDrive30e и BMW X1 xDrive25e се разчита на 3-цилиндров бензинов двигател, който задвижва предните колела и електромотор на задната ос, а скоростна кутия отново е 7-степенната Steptronic с двоен съединител. При xDrive30e съвкупната мощност е 326 к.с., а при xDrive25e – 245 к.с.


BMW X1


Двата хибрида са оборудвани с литиево-йонни батерии с високо напрежение от пето поколение, които вече са плоски и се намират в пода на превозното средство. Капацитетът им е 14,2 кВт/ч, като максималната мощност на зареждане е увеличена от 3,7 на 7,4 кВт/ч. Това позволява зареждане от 0 до 100% в рамките на 2,5 часа. При използване на конвенционален домакински контакт процесът отнема 8 часа. Пробегът само на ток е от 78 до 89 км.

Продажбите на новото BMW X1 стартират през октомври, като цените започват от 41 000 евро при най-слабия бензинов вариант и от 55 000 евро за електрическите версии.


Още снимки на новото BMW X1 - вижте в галерията:

Снимки: BMW

0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    1-ви, на този суек бобър ли му викаш?
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Отвътре става, обаче отвън е трагедия. 41 000 евро начална цена за тази таБУРЕТКА с 3-цилиндров 1,5 мотор, голо като пушка не е ли малко пресилено да не кажа нагло да се искат?
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мега грозно. На малка кола голяма решетка не върви, а тук нямаме просто решетка, а бъбреци, които все едно са пълни с камъни и са се възпалили. Водете го този модел на нефролог!
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Все по-грозни. С изключение донякъде на стоповете и задния капак всичко друго е за нова чертожна дъска. За съжаление и Лексус вървят по същия път, по-грозен Rx от стария,а стария RX 450h си е най-красивия СУВ от премиумите.
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    смех ( преди 1 година )
    Нали се отказваха немците от ниския клас модели и минавали само на лукс хай енд модели или се усетиха че са тръгнали по британският път от 70-те да правят само премиум коли и накрая изпофалиряха всички ягуари бентлита ролсове и тн.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    На дължина е колкото първата Х3. В повечето случай достатъчно.
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    . ( преди 1 година )
    Най-симпатичният бобър досега