fallback

Французин навъртя 1 милион километра с Peugeot 307

Рекордьорът не е сменял двигателя на автомобила си

Абсолютно сме наясно, че от доста години автомобилите имат ограничен жизнен цикъл. Но знаем също, че той може да бъде удължен сериозно, с правилната поддръжка и грижа през времето. Това, за пореден път, нагледно ни доказват един французин и неговото Peugeot 307 SW, които са поредните, влезли в клуб "милион километра".

Фабрис Гоме от Париж пристигна преди борени дни в музея Aventure Peugeot, с автомобила си рекордьор Peugeot 307 SW, чиито километраж е "забил" на 999 999 километра. Автомобилът е напуснал поточните линии на 16 юни 2006, или преди почти 16 години. При това, машината е закупена като употребявана от местен дилър на "лъвчетата", като е била с 6000 км пробег.

Оттогава френското комби не е спирало, като е навъртяло разстояние, еквивалентно на 25 обиколки на екватора. Бърза калкулация показва, че за да постигне милион километра през всичките тези години, това Peugeot 307 SW е покривало средно 66 000 км годишно или малко над 5500 км всеки месец.

В интервю за "Паризиен", собственикът Фабрис Гоме обяснява, че 1,6-литровия турбодизелов двигател на автомобила не е сменян никога, както и турбокомпресора. За сметка на това, скоростната кутия е сменяна само веднъж (на около 600 000 километра), както и съединителят. Всички възли и агрегати са били обслужвани стриктно, в оторизиран сервиз.

Служител от завода на Peugeot в Монбелиар, където е асемблиран шампионският 307 SW, предизвикал Фабрис да се опита да измине още един милион километра с колата си. Парижанинът, обаче, отказал, вярвайки, че машината му е вече на предела на живота си и не би рискувал в подобно приключение.

Миналата година рекордьорският Peugeot 307 SW минал технически преглед без абсолютно никакви забележки. Сега, Фабрис Гоме иска да даде автомобила си на техническите специалисти от компанията, които да "проучат и разберат, как е възможно постигането на такъв дълъг жизнен цикъл".

За съжаление на французина, към момента френският автомобилен производител не го е наградил, например, с някое ново Peugeot 308 за постижението...

fallback
  • #32
    Не може да бъде ( преди 2 години )
    отивам да търся виц на пичка, мачка и борче и да троля!
  • #31
    1 ( преди 2 години )
    Тръгва къ България,на 137653 км гараж на със сервизна книжка!
  • #30
    Кьосев ( преди 2 години )
    В Бургас има 406 на 1 милион километра! Познавам собственика
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    Имах 309 1.9 д атмосферен ,направих го такси на двойна езда , то направи милион км.
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Възможно е, все пак става дума за свестни пътища и дълги пътувания. А не всеки ден 5-10 км в Софийските задръствания
  • #27
    Към нацистите ( преди 2 години )
    Като гледам коментарите отдолу и припадам. Как се чупело турбото като солета, чупело се от нищото - не е от нищото. Често на 15-16г N75 клапана сдава багажа и пренадува, от там чупи турбо. Н75 e 50лв, но то не става само с писане на коментари, трябва и познания. За жалост, ако отидеш в нашето СФА, по-вероятно е да ти счупят колата, от колкото да ти я оправят.
  • #26
    turbo ( преди 2 години )
    За 1.6 не знам но съм карал 2.0 хди и този двигател е безпроблемен
  • #25
    None ( преди 2 години )
    "Всички възли и агрегати са били обслужвани стриктно, в оторизиран сервиз." С две думи: Козата си сака пръч.
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма как да е истина. Брат ми я имаше взета нова от магазина. Доста неща е правил. Турбо, дюзи, ГНП и още дребни неща. Това е до 300 000 км. После я продаде.
  • #23
    Селянин ( преди 2 години )
    От 2018 притежавам същото. Ся е на трубчета .На всеки две години " римонт" за над две хиляди лева.Не съм съгласен с автора. Реклама по скоро.
fallback
Последни