fallback

Французин навъртя 1 милион километра с Peugeot 307

Рекордьорът не е сменял двигателя на автомобила си

Абсолютно сме наясно, че от доста години автомобилите имат ограничен жизнен цикъл. Но знаем също, че той може да бъде удължен сериозно, с правилната поддръжка и грижа през времето. Това, за пореден път, нагледно ни доказват един французин и неговото Peugeot 307 SW, които са поредните, влезли в клуб "милион километра".

Фабрис Гоме от Париж пристигна преди борени дни в музея Aventure Peugeot, с автомобила си рекордьор Peugeot 307 SW, чиито километраж е "забил" на 999 999 километра. Автомобилът е напуснал поточните линии на 16 юни 2006, или преди почти 16 години. При това, машината е закупена като употребявана от местен дилър на "лъвчетата", като е била с 6000 км пробег.

Оттогава френското комби не е спирало, като е навъртяло разстояние, еквивалентно на 25 обиколки на екватора. Бърза калкулация показва, че за да постигне милион километра през всичките тези години, това Peugeot 307 SW е покривало средно 66 000 км годишно или малко над 5500 км всеки месец.

В интервю за "Паризиен", собственикът Фабрис Гоме обяснява, че 1,6-литровия турбодизелов двигател на автомобила не е сменян никога, както и турбокомпресора. За сметка на това, скоростната кутия е сменяна само веднъж (на около 600 000 километра), както и съединителят. Всички възли и агрегати са били обслужвани стриктно, в оторизиран сервиз.

Служител от завода на Peugeot в Монбелиар, където е асемблиран шампионският 307 SW, предизвикал Фабрис да се опита да измине още един милион километра с колата си. Парижанинът, обаче, отказал, вярвайки, че машината му е вече на предела на живота си и не би рискувал в подобно приключение.

Миналата година рекордьорският Peugeot 307 SW минал технически преглед без абсолютно никакви забележки. Сега, Фабрис Гоме иска да даде автомобила си на техническите специалисти от компанията, които да "проучат и разберат, как е възможно постигането на такъв дълъг жизнен цикъл".

За съжаление на французина, към момента френският автомобилен производител не го е наградил, например, с някое ново Peugeot 308 за постижението...

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 2 години )
    То и Тико изкарваше 1 млн. километра такситата за 1 долар,които бяха в миналото и е далеч по-пъргаво от тоя параход Пежо дето докато тръгне трябва да спираш.
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Точно пежо 307 е най-трошащата се кола и на дъното на всички класации за надеждност. То колата не е само двигател.
  • #20
    Вин ( преди 2 години )
    Турбокомпресорите са на известни марки доставчици, не си ги дялкат фирмите автопроизводители! Също и почти всички компоненти са от поддоставчици. Ако някой си е решил да не вЕрва, че френска кола е на тези км., не'мож го убеди! Ама пък, възниква въпросът, защо чете и коментира такива статии?!
  • #19
    Пепо ( преди 2 години )
    Турбо поне четири пъти е сменил.Чупят се като солети,е така от нищото за съжаление
  • #18
    Nn ( преди 2 години )
    Няма как турбото да не е сменяно поне 3 пъти, а съединителя поне 2. Да не говорим и за дюзи. Комшията с 1.6д на Пежо 508 му сменя разпред. вал на 250х.км.
  • #17
    Иво ( преди 2 години )
    Как ще го наградят. Те франсетата са стиснати като куче ***
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    От помпа дюза по-шумен дизел не съм чувал, но това не значи,че hdi не са шумни.
  • #15
    Вин ( преди 2 години )
    Чета, много разбирачи споделят че били "шумни" hdi моторите, но явно не се сещат, че по него време вървеше битката между италиано - френската концепция на комън рейла и помпа дюза на vw! Германците настояваха, е тяхното е по стойностно, но в вижте сега какви са им двигателите! Да не говорим по светофарите, кои марки от тях години -2000....., най много пушят и трещят!
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Ама извинявайте,като спре до мен дизелова кола ми надува главата от тракане, и то на празен ход на светофара! Какво остава като настъпи газта при потегляне или изпреварване, това е тракане като тир. Моята кола е японска бензинова и не се чува буквално на празен ход и е много тиха при ускорение, а дизелите са като коли от 19 век. Полезният им оборотен диапазон на дизелите е точно от 2000 до 3500 оборота. Това е подходящо за всеки камион и бус, но за лека кола е нелепо.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Само да допълня всички дизели от тези години са подобен *** - TDI dci и др., както и новите, всичките са с турбо дупка и нямат никакъв throttle response, двигатели за хора дето теглят каравани или си карат картофи от село, камионджиски шофъори.
fallback
Последни