fallback

Защо вече нямаме нужда от ръчна скоростна кутия

Това е съмнително удоволствие особено в сериозни задръствания

Скоростните кутии са необходими за промяна на скоростта и въртящия момент, предавани от двигателя към колелата на автомобила. За да направите това, трансмисията използва зъбни колела с различен брой шеврони. В зависимост от коя двойка предавки се предава силата от двигателя на колелата, въртящият момент  също варира. 

Има обаче така наречените вариатори, в които няма предавки, а предавателното отношение се променя по различен начин, но за тях ще говорим друг път. Сега обръщаме внимание са класическата механична скоростна кутия, която лека-полека излиза от употреба, но у нас все още е масова.

Механичната (известна още като "ръчна") скоростна кутия се управлява директно от водача. В точния момент самият човек превключва предавките. За това се използва лост, свързан към кутията със специални щанги. За да смените предавката, трябва да натиснете педала на съединителя. В същото време две части в самия съединител се разединяват, в резултат на което "връзката" между двигателя и кутията се прекъсва. За да потеглите с  "ръчка", педалът на съединителя трябва да се освободи много плавно, в противен случай колата просто ще изгасне.

На практика шофирането с механична скоростна кутия, което предполага постоянна работа със скоростния лост и педала на съединителя, е съмнително удоволствие, особено в задръствания. Но мнозина не смятат така и все още супер скъпи автомобили се поръчват с "ръчка". Иначе единствените предимства на ръчната скоростна кутия са нейната по-ниска цена и простота на устройството, тоест теоретично и по-висока надеждност.

Вярно е, че в съединителя е необходимо периодично да се сменят частите, които се трият една в друга (няма такъв проблем в преобразувателите на въртящия момент), но на фона на ремонт са автоматична трансмисия, това е доста по-лесна и евтина процедура, особено при трансмисиите без маховик. В момента ръчните скоростни кутии са силно препоръчителни само за ралита  - основно заради наличието на третия педал, който е много полезен за водача по време на контролиран дрифт. Но за обикновените собственици на автомобили ръчната скоростна кутия в действителност няма предимства. 

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Електромобилите нямат ръчка, следователно в бъдещето няма скоростен лост, свиквайте още от сега, после да не хващате лоста на автоматика като гламави ако има лост изобщо. Единствено който купува спортен автомобил за каране писти и състезания има смисъл да се занимава с ръчки, останалите колкото по-бързо отвикнете по-добре за вас.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако караш повече градско, автоматика е най-доброто нещо. Ако караш повече на дълго не ти трябва автомат толкова, но няма лошо и автоматик да е. А тези, които се правят на големи шофьори понеже били с ръчна ск.кут. много поздрави от мен 27 г. международен шофьор с милиони км зад гърба ми. Кажете си честно, че нямате пари за автомат, а не да плюете по него!
  • #10
    Nawi ( преди 2 години )
    Na tozi glupak zashto ne mu zabraniat da pishe guposti. Absoliuten nekadarnik i vaobshte si niama poniatie ot avtomobili. Rachnata skorostna kutia nikoga niama da si otide parvo zashtoto pesti gorivo, vtoro,avtomat nikoi ne iska za za mshtni i Po sportni avtomobili , treto avtomatika e dobra za po malki i s po malka moshtnost avtomobili za grada.....
  • #9
    БГ селянин ( преди 2 години )
    Разбрал си ти от Америка, ама друг път.
  • #8
    В Америка карат авто ( преди 2 години )
    За да може шофирането да стане още по углупяващо.да се влага нулева мисъл в това което се прави.и по лесно да можеш да заспиш зад волана
  • #7
    Изненада! ( преди 2 години )
    Само меките китки, некадърните, мързеливците и патките "шофират" и предпочитат автомобил с автоматик. Ръчната скоростна кутия не е за тях по обясними причини!
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Автоматична скоростна кутия - шофер без мисъл.
  • #5
    Ники Панайотов ( преди 2 години )
    Германците казват,Еinfach besser ,, простота е най добро,, и затова всички искат и почитат Немска техника Автоматика е по сложен по висок разход повече дефекти и става за неопетни шофьори.за градско .
  • #4
    Боб ( преди 2 години )
    Автоматиците са с 50% по ненадежни и чупливи от ръчката. Ако си мазохист и обичаш да хвърляш пари по сервизи,автомата е за теб.Има и изключения,с прилична здравина.За удобство,няма спор,удобни са.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Оскапяването на авроматика идва само от компютърният блок за управление рецима на рбаота иначе ианструкцията е едно кам едно с рачката чисто механичестки
fallback
Последни