Повечето съвременни автомобили са оборудвани с електронни системи, включително такава, която не позволява поднасяне. Основната роля на тази опция е да контролира параметрите на кормилното управление и стабилността на автомобила на пътното платно. Ако превозното средство загуби сцепление, системата за контрол на сцеплението (ESP) трябва да отчете това и да реагира.
Ако индикаторът ESP се появи на арматурното табло, това показва, че системата не работи правилно. Всъщност причината за появата му може да бъде неизправност или повреда на определени компоненти. И в тези случаи автомобилът няма как да остане стабилен на пътя.
Повреда на сензорите за скорост на колелата
Тези елементи са свързани със системата, управляваща тягата и с блока за управление на двигателя. На всяко колело е монтиран сензор. Когато скоростта на въртене на определено колело се промени, сензорът открива това и предава данни към системата за контрол на сцеплението. Ако тези елементи излязат от строя, системата за контрол на сцеплението няма да може да получава известия за промяната и ще отчита грешка.
Неизправност на сензора за ъгъл на завиване
Основната задача на този елемент е да определи ъгъла на въртене на волана и скоростта на неговото въртене. Сензорът е инсталиран директно в кормилната колона, така че да предава максимално точна информация. Случва се обаче и той да излезе от строя.
Лоши пътни условия
Ако условията на пътното платно са неблагоприятни, системата за контрол на сцеплението може да бъде претоварена. В резултат на това ще се появят грешки и индикаторът на таблото ще се активира. Управлението по заснежен или заледен път често води именно до проблеми в системата за контрол на сцеплението.
Проблеми с кормилната колона
Тя се монтира се заедно с волана на автомобила и е основен елемент в системата за управление. Колоната приема хидравлична течност с високо налягане, която осигурява плавно и безпрепятствено въртене на волана.
Проблеми с електрониката
Съвременните автомобили често изпитват софтуерни проблеми. Могат да възникнат ситуации, при които цялата система за контрол на сцеплението ще изисква пълно препрограмиране.