IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Британци възраждат легендарното Subaru Impreza WRX STI

Моделът ще се казва Prodrive P25 и ще дебютира до дни

Prodrive има дълга история на партньорство с японския производител Subaru. Британската инженерингова компания, специализирана в създаването на състезателни машини за всякакъв тип надпревари, беше основен партньор на японците в Световния рали шампионат през 90-те години на миналия век и първото десетилетие на настоящия.


Prodrive P25


Преди доста години от Prodrive създадоха за Subaru специалното купе P1, а сега британците загатват за нова машина, наречена Prodrive P25. Последната ще бъде официално представена на 25 май, като от тийзър изображението напомня за възраждане на модел от златната ера в спорта и по пътищата на японската автомобилна компания.

Силуетът, който виждаме на изображението много прилича на Subaru Impreza WRX от средата на 1990-те години. Особено по отношение на задното крило и отвора на предния капак. В допълнение, разположението на В-колонката към задната част на покрива, ни кара да си мислим, че и Р25 ще е купе, какъвто беше случаят с Р1.

Все още е загадка какво означава името P25, но вече има и теории по случая. "Р" очевидна означава Prodrive, докато "25" би трябвало да е посветено на някаква важна годишнина. Преди четвърт век Subaru спечели третата си поредна титла във WRC, а година по-късно отпразнува успеха с модела 22B STI, който бе "цивилна" версия на състезателната машина.


Subaru P22 STI


Ако се загледате в 22В STI (на снимката) и скицата на новия Р25, много е възможно с предстоящият модел от Prodrive да отдадат почит на класиката. А това, което прави обявлението на британците специално, е че от Subaru в момента нямат версия WRX STI в гамата си. Японците намекнаха за евентуално завръщане, с помощта на електрификация, но засега няма яснота, въпреки показана агресивна концепция по-рано през годината.

В по-близко време стана ясно, че японската марка се въздържа от възобновяване на подобен модел, заради изключително бързо променящите се регулации по света. Това, по думите на компанията, много би ограничило нов STI на пазарите и инвестицията е прекалено рискова.

0 от 500
  • #2
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И коко джамбо....... майтап, така е, но вече не става
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много яка кола.За мен 90-те години бяха върха на дизайна и инженерните оптимизации. Колите бяха достатъчно сложни за да бъдат способни на пътя и удобни но в същото време достатъчно опростени за да бъдат надеждни и лесни за поддръжка. Другото хубаво качество е точните размери. Днешните коли са прекалено големи а интериорите им са тесни. Колоните са дебели и влошават видимостта. Старите коли се усещат по просторни и удобни. Другото хубаво е липсата на екрани. Аналоговите уреди и копчета дъ бест.