Съвсем доскоро гледахме на руския автомобилен пазар с определена доза завист. Заради на практика несъществуващите екологични изисквания продаваните там нови автомобили бяха осезаемо по-евтини от тези в България и останалите пазари в ЕС. Руската версия на Renault Arkana, с 4х4 и атмосферен бензинов мотор, излизаше с 20,000 лева по-малко от продаваната у нас Arkana с предно предаване. Разликата между "българския" VW Polo и "руския" бе десетина хиляди лева, и така нататък.
Новата Lada Niva Travel, с която толкова се гордееха в Русия преди година, вече не се продава никъде, и вероятно няма да се произвежда повече
Но съотношението се е променило драматично в последните месеци след руското нахлуване в Украйна, международните санкции и срива на рублата. Колеги от авторитетното издание "За Рульом" обиколиха московските автосалони, за да проверят какви автомобили все още се продават, и на какви цени. Установиха, че предлагане на западни автомобили все още има - но на безбожни цени, което директно отказва повечето купувачи. Автосалоните са празни.
Колко струват новите коли в Русия (ГАЛЕРИЯ):
В България можете да си купите руския всъдеход за 18,000 евро. В Русия обаче вече струва почти тройно - 47,300 евро (3.2 милиона рубли). Както отбелязва "За Рульом" в коментара си, "едва ли ще се намери желаещ да плати тези пари за УАЗ". Доскоро това бе цената за Land Cruiser Prado.