Съвсем доскоро гледахме на руския автомобилен пазар с определена доза завист. Заради на практика несъществуващите екологични изисквания продаваните там нови автомобили бяха осезаемо по-евтини от тези в България и останалите пазари в ЕС. Руската версия на Renault Arkana, с 4х4 и атмосферен бензинов мотор, излизаше с 20,000 лева по-малко от продаваната у нас Arkana с предно предаване. Разликата между "българския" VW Polo и "руския" бе десетина хиляди лева, и така нататък.
Новата Lada Niva Travel, с която толкова се гордееха в Русия преди година, вече не се продава никъде, и вероятно няма да се произвежда повече
Но съотношението се е променило драматично в последните месеци след руското нахлуване в Украйна, международните санкции и срива на рублата. Колеги от авторитетното издание "За Рульом" обиколиха московските автосалони, за да проверят какви автомобили все още се продават, и на какви цени. Установиха, че предлагане на западни автомобили все още има - но на безбожни цени, което директно отказва повечето купувачи. Автосалоните са празни.
Колко струват новите коли в Русия (ГАЛЕРИЯ):
Колегата от "За Рульом" се оплаква, че в шоурума не му обърнали никакво внимание, независимо, че бил единственият посетител. При тези цени не е неочаквано - базовият Forester струва еквивалента на 83,000 евро в Русия, а добре оборудваният е 98,000 евро (6.6 млн. рубли). И това е за коли със старото поколение атмосферни двигатели. В България по-модерната хибридна версия започва от 36,000 евро и завършва малко под 43,000 евро.
Впрочем московският дилър на Subaru явно е загубил надежда, че ще получи нови доставки, защото в шоурума предлага и кросоувъри на китайска марка.