fallback

Електрическият SUV на Toyota губи важна функция в студа

Японците признаха за проблем с бързото зареждане при bZ4X

При падане на температурите под нула градуса по Целзий първият електрически кросоувър на Toyota - bZ4X, губи функцията си за бързо зареждане, като проблемът засяга версията със задвижване на четирите колела. Представител на компанията призна за проблема, като увери, че се търси неговото бързо отстраняване.

Това е неприятна новина на феновете на марката, тъй като като рекламирайки bZ4X като иновативен електрически автомобил, в Toyota подчертаваха именно възможността за бързо зареждане с постоянен ток. При представянето на модела беше посочено, че батерията може да се презареди от 10 до 80% само за 30 минути, като този показател е за версията с предно предаване. При тази със задвижване на четирите колела (AWD) времето е два пъти повече.

Сега от Toyota признават, че „зареждането DC при версията bZ4X AWD не работи, когато температурите паднат под 0 градуса по Целзий“. Без възможността за зареждане с постоянен ток времето за пълнене се увеличава на 10 часа, но и тук има проблем - когато температурата е под нулата, то също се увеличава.

Проблемът е доста сериозен, тъй като в някои държави, където се продава електрическият кросоувър, дори през май времето е студено, особено през нощта. И това няма как да не се отрази на продажбите на модела, който има максимален пробег от 370 км с едно зареждане. За сравнение, базовият Ford Mustang Mach-E, който е сред основните конкуренти на Toyota bZ4X, предлага пробег от 340 км.

Снимки: Toyota

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Постен мармалад е в твоята бедна, необразована глава, щом не можеш да разбереш прости данни.
  • #14
    до №13 ( преди 2 години )
    Голям мармалад си забъркал... Нахвърлял си някакви стойности, които си чел някъде, без да разбираш кое какво е, но пък явно в собствените си очи изглеждаш много значим, след като си чувал термините "домашни зарядни", "кВт", "Тесла", "бърза станция"...
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Защо питаш мен дали съм нормален? Питай си любимците от Тойотка защо на 94% скоростта пада до 1 кВт. За сравнение, домашните зарядни обикновено са около 7 кВт. Ако си инсталираш 22 кВт като на Тесла, буквално ще зареждаш в къщи по-бързо, отколкото Тойотка зарежда на бърза станция. Малко преувеличих с 10-те часа: всъщност са 5.
  • #12
    Фф ( преди 2 години )
    И на цена на Тесла....мъртвородено сувче
  • #11
    До 10 ( преди 2 години )
    Хахахаха. Как на бързо зарядно ще зарежда 10 часа, бе? Нормален ли си? Проблема, е че не зарежда на бързо зарядно! Ако зарежда, няма да е за 10 часа!
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Между другото, дори при температури около 15 градуса батерията е толкова бавна, че на бързо зарядно и трябват около 10 часа, за да се зареди от 0-100. А от 0-80 е забележимо по-бавна от рекламираното от Тойота.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    вЕрно ли е напълно нормално? Фенщината не прощава, а изтъпява.
  • #8
    Владо ( преди 2 години )
    Не ги мислете японците.Ще изследват проблема, ще установят причината, и ще я отстранят.Напълно нормално е да има преоблеми при първият им такъв продукт.Нищо фатално.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е брутален гаф, а очаквана безпомощност на една от технологично най-изостаналите компани. След години отричане на електромобилите се опитаха набързо да сглобят някакъв модел, като дори прибегнаха до помощта на Субару, които също имаха нулев опит. Повече от очакван резултат.
  • #6
    VAYK ( преди 2 години )
    Брутален гаф!!!
fallback
Последни