IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Преките конкуренти на Tesla губят, но са оптимисти

Въпреки скромните цифри, темпът на производство постепенно се увеличава

Компанията Nikola публикува финансовите си резултати за първото тримесечие на 2022 година, като интересното е, че отчита увеличение на разходите си поради увеличаването на производството на електрическите камиони Tre BEV.


Nikola Motor


През първите три месеца на тази година нетната загуба е 152.9 милиона долара, което е увеличение с 30 милиона долара спрямо същия период на 2021-а. Припомняме, че на 21 март производителят започна серийно производство на  електрическите камиони Tre BEV и оттогава до днес вече достави 11 екземпляра на клиентите.

„През първото тримесечие на тази година достигнахме крайъгълен камък със стартирането на серийното производство на Nikola Tre BEV в завода ни в Кулидж, Аризона и сега доставяме готови машини на дилърите. Тази година очакваме да разширим производството и да доставим 300-500 серийни превозни средства на клиенти”, посочват от компанията.

Междувременно и новоизлюпеният производител на електромобили Lucid Group сподели своите постижения. Изглежда, че компанията продължава да изпитва трудности при увеличаването на производството на седана Air, въпреки че има известен напредък. През първото тримесечие на тази година Lucid е доставил около 700 превозни средства на клиенти. Това е много малка цифра, дори ако всички продадени копия принадлежат към особено скъпата  серия Dream Edition.


Lucid Motor


Между другото, приблизителният производствен план за тази година е 10-12 хиляди екземпляра. Предвид проблемите с веригата за доставки, можем спокойно да кажем, че тя ще бъде преразгледана повече от веднъж. 

Въпреки това, главният изпълнителен директор на Lucid -  Питър Роулинсън, остава положителен в нагласите си: „През първото тримесечие на 2022 г. постигнахме известен напредък въпреки продължаващите предизвикателства на глобалния недостиг на доставки.“

През този период компанията отчете оперативна загуба от $598 млн. при приходи от $57.6 млн. Нетната загуба е $81,3 млн., което се дължи отчасти на покачването на акциите на Lucid. Марката приключи тримесечието с почти 5.4 милиарда долара в брой, което ще ѝ позволи да работи гладко до 2023 г., според финансовия директор на Lucid.

0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Рамбо ( преди 1 година )
    ХАХА А защо не кажете нещо за BYD, които продават ел. коли (280 хиляди за първите 3 месеца, само в Китай), влекачи, камиони и 4 вида автобуси.
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Успех на всички. Да спрат да ни тровят с канцерогенните изпарения на дизела и бензина.
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Пълни глупости, а тези дето им дойдоха колите без накладки, с различни гуми и тези с различните джанти и те ли лъжат. На комшията на Тесла 3, че му се олющи волана за една година и той ли лъже. Сигурно лъже и този дето му изхвръкна панорамата в движение. Ще говориш за кола, когато поне си се повозил, а не на изуст, като типичния селчо.
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вие си повтаряйте опорки и фалшиви новини - на Тесла не може да и пука по-малко за вас, завистници. Междувременно, китаецът, който твърдеше, че Теслата му останала без спирачки, вчера си е признал официално, че е лъгал и че всъщност е натиснал газта, и се е извинил публично.
  • #5
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Кирчо Гела ( преди 1 година )
    В този ред на мисли, TSLA кога беше при Илончо за да види кога и къде е спал.
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Париж, дали ще спрат да слушат хората и да снимат, дали ще спрат да отричат за всички проблеми които имат, дали ще започнат да си оправят проблемите не когато загинат хора и когато проблема излезе по телевизията, дали ще спрат да експлоатират работниците си и да се гаврят с тях?
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Тесла с тези 27 подобрения какво промениха? Дали оправиха качеството, дали почнаха да предлагат коли без спирачки, или с различни джанти, различни гуми, дали имат една равна фуга, дали не им се протъркват воланите на 30к,дали окачването на им е перманентно раздрънкано, дали не им изпадат панорамите в движение, дали вече не се забиват по дървета и други коли, дали не идват с отлепени изкуствени кожи и пластмаси, дали мултимедиите им спряха да забиват в движение, дали пак ще избият хора, като в Па
  • #2
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От Тесла напипаха маята. Определено стратегията им и реализацията и е много добра. Не съм им фен и никога няма да си взема докато не спрат да ме записват и да пращат записа незнайно къде и да го ползват за незнайно какво, но като изключим това, колите им като цена и характеристики са топ. Няма в света друг производител, който да вади подобни характеристики на такава цена. Имам чувството, че някой яко ги подпомага на държавно ниво, за да станат основно средство за контрол на хората.
  • #1
    7 rate up comment 7 rate down comment
    TSLA ( преди 1 година )
    Още 10-15 години на загуба и ако устискат да построят 6 завода, да организират верига от доставки, да ядат стъкло като Мъск, да спят в стаята до поточните линии, да правят по 27 подобрения в производството не на петилетка, а на седмица и да си изиграят добре картите, могат и да излязат на печалба и да произвеждат с милиони. Мноого хляб дотогава. И сол :D