IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz се отказва от някои от масовите си модели

Под въпрос е бъдещето на цялото семейство А-Class с изключение на кросоувъра GLA

Германският производител Mercedes-Benz има намерение да се откаже от голяма част от моделите си на базово ниво, за са оптимизира своята гама. Това най-вероятно ще засегне цялото семейство А-Class, с изключение на кросоувъра GLA, съобщава британското издание Autocar.


Mercedes-Benz


По време на срещата на ръководители от автомобилната индустрия Financial Times Future of the Car главният изпълнителен директор на компанията Ола Калениус е съобщил, че въпросът ще бъде обсъждан през следващата седмица. От думите му става ясно, че Mercedes-Benz няма намерение да се конкурира с масовите производители, като „иска да гледа нагоре, а не надолу“.

Калениус не посочва конкретни модели, които ще бъдат засегнати от промяната в стратегията, но вече е известно, че семейството А-Class напуска американския пазар. От него ще остане единствено GLA, който ще бъде отправна точка към продуктовата гама на компанията.

Подобно решение е изненадващо, тъй като през 2019 г. Mercedes-Benz продаде 198 926 бройки от A-Class само в Европа. Заради пандемията продажбите спаднаха, като за миналата година те са 118 439 единици, но това пак е по-добър резултат от този на GLA – 75 124.

Като цяло идеята на производителя от Щутгарт е да намали броя на хечбеците и седаните в гамата си и да се съсредоточи върху кросоувърите. А това обещава и други промени в гамата на една от най-популярните автомобилни марки на планетата.


0 от 500
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    По принцип С сегмент при луксозните е доста безсмислен. Обикновено базово струват колкото топ версия на масов модел, а пък предлагат 3 цилиндъра предно предаване и не много висок клас автоматик. Като материали поне отпред може би са малко по-добре, но отзад са същите твърди пластмаси. Евентуално обезшумяването да е по-добро.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ха ха ха ( преди 1 година )
    Хаха миналата година под милион тая още по малко.
  • #7
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    това е някакво недоразумение на марката . отдавна трябваше да са го спряли
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Много тотаджии, бе! Миналата година милион, тази милион и половина!
  • #5
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла прави големи маржове заради ниско интелигентни тотаджии, които се качват от щайги на пластмасовата Тесла и са непретенциозни.
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Общо взето, Тесла им показа, че с минимално производство (под милион за 2021) може да прави най-големите маржове в индустрията с електромобили - над 30% за последното тримесечие. С увеличаване на производството, тези маржове само ще растат.
  • #3
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мерцедес (както и БМВ, и Ауди) се разшириха към ниските сегменти с единствената цел на намалят средните емисии на гамата си, за да се впишат в екостандартите. Това им позволи да продължат да произвеждат големи модели с мощни двигатели и да задържат хегемонията си на премиум пазара. И го направиха за сметка на маржовете си. В момента, с електромобили, емисиите вече не стоят на дневен ред, а единствено наличието на суровини за батерии. Връщат се към стария модел - по-малко, но по-скъпи коли.
  • #2
    0 rate up comment 6 rate down comment
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 1 година )
    Сиреч, става притеснително, че алтернативите за МБенцЪ за реакция намаляват яко и се ограничават техните възможности за маневриране и неква нова РЕАЛна експанзия на пазара, щот НЕ предлагат маХ. широка гама за задоволяване на нуждите и точните потребности и изисквания на по-широките народни масси, а само вдигат цените на своите лЮкс-модели, намалявайки гамата им... И дали милионерите ще се увеличават в епохата на кризи остава под въпрос; а и се не знае дали те ще посягат само към БенцЪ
  • #1
    1 rate up comment 9 rate down comment
    IM-дртiйYайтБoй! ( преди 1 година )
    И тъй...вървейки некак си и кретайки що-годе, стремейки се към ВИСШАта класса, така и съответно рано или късно ще го позакъсат, щот оттам след съответното насищане НЕМА как да паднат повечко парички; щото НИКОГА нема ГАРАНЦИЯ, че те - капризните висшисти, след като земат 1 МБенць, съответно ще повторят пак при тази ЯК0 изострена кон-KYPЕН-циЯ в пазарната ниша при отличниците, т.е. при люкс-премиумите...щото там възможностите за реализация на тоз точно пазар с годините ще се стесняват все повече