Автомобилното производство продължава да среща сериозни трудности и това води до поскъпване на употребяваните превозни средства. Проучване на изданието FOCUS Online показва кои са хитовете на пазара на коли втора ръка. То показва, че все още малка част от потребителите искат да си купят електромобил, докато в същото време време производителите намаляват брой на бензиновите и дизеловите двигатели в своите модели.
Това, на практика означава, че във фазата на плавно преминаване на индустрията към електрическо задвижване предлагането на добри двигатели с вътрешно горене става все по-рядко. Съответно, то не отговаря на търсенето им и се отразява на цените на колите втора ръка.
Статистиката на пазара го доказва – ако през март 2021 г. средната цена на употребяван автомобил в Германия е била 21 793 евро, то година по-късно е 21 793 евро, което означава ръст от близо 25%. И с всеки изминал месец тя продължава да расте, като в случая тези цифри важат за коли с пробег до 200 000 км и възраст до 20 години.
Какви са средните цени по сегменти
Поглед в най-големия сайт за продажба на употребявани коли показва, че за 12 месеца цените на предлаганите автомобили са скочили с 23,1%, но броят на обявите е намалял с 24,3%, което прави цели 1,2 милиона. И това също е сериозно доказателство, че пазарът наистина постепенно се изпразва. При някои модели поскъпването е още по-голяма, тъй като именно те се радват на най-сериозно търсене.
Как поскъпват употребяваните коли (ГАЛЕРИЯ):
Като цяло скъпите електрически автомобили на учястват в ценовата „експлозия“ на пазара, като това важи дори за колите на Tesla. При тях човек би очаквал огрочен растеж, но такъв всъщност няма. За 12 месеца средната цена на Tesla Model 3 се е повишила само с 6,3% - до 48 721 евро, което е дори под сегашния темп на инфлация. Това вероятно се дължи и на факта, че предложенията за него се увеличават, при това значително – с цели 122% за една година.
При по-скъпия Model S ситуацията е по-различна. Цените са скочили с 6,3% - до 52 960 евро (средно), но предлагането се е свило с 29%. Очевидно голямата Tesla не е толкова популярна колкото малката, иначе скокът на цените би трябвало да е сериозен.