IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо търсенето на употребявани автомобили спада?

Никога не е имало толкова високи цени, категорични са експерти

За всеки купувач, който реши да закупи кола през 2022 г., две неща са очевидни: има много малко коли, а тези, които се продават, са с плашещо високи цени. И такава е картинката не само в България, но и в САЩ.


употребявани автомобили


На фона на инфлацията и страха от рецесия, покупката на кола не е за хора със слаби сърца. „Ако влезете в автокъща тези дни, ще видите или празен паркинг, или употребявани коли на умопомрачаващи цени“, казва Тайсън Джомини, вицепрезидент по данни и анализи в JD Power.

Цените на употребяваните автомобили изглежда остават високи, въпреки отчетливия спад в потребителското търсене. Според приложението за закупуване на автомобили CoPilot, което проследява цените на дилърите в цяла Америка, продажбите на автомобили на 10 години са намалели с 27% през март 2022 г. в сравнение с март 2021 г. Средната цена през същото време е скочила с 40%.


употребявани автомобили


В сектора на автомобили на възраст от 1 до 3 години, тоест почти нови, продажбите миналия месец са намалели с 31%, а средната цена е с 37% по-висока. Въпреки това, скорошно проучване на CoPilot показва, че през първите два месеца на 2022 г. цените в тази възрастова група са паднали със само 3%, което даде известна надежда на купувачите.

Но щастието беше краткотрайно - през март, на фона на продължаващите проблеми с производството на нови автомобили и несигурността, свързана със събитията в Украйна, цените отново се покачиха. Настоящата тенденция според cnbc.com е, че потребителите не бързат да купуват употребявана кола. Средното време, прекарано в търсене на едно превозно средство, е скочило с 93% от 89 дни на 171 дни между март миналата година и март 2022 г.


употребявани автомобили


„Цените на употребяваните автомобили обаче не падат, защото дилърите продължават да се сблъскват с ниско предлагане на нови автомобили и техните потенциални купувачи гледат по-сериозно именно на употребяваните автомобили“, казва Пат Райън, основател и главен изпълнителен директор на CoPilot.

Преди пандемията приблизително 76% от автомобилите се продаваха за по-малко от 25 000 долара. Днес автомобилите в този ценови диапазон представляват само 35%. Междувременно продажбите на коли над 40 000 долара представляват 25% от това, което е налично при дилърите, спрямо 5% преди това.

0 от 500
  • #29
    7 rate up comment 2 rate down comment
    dragon3 ( преди 5 месеца )
    И аз мислех да купувам втора употреба, но се отказах след 6 месеца ровене. Много надут балон, но ще спадне. Всичко е в застой в момента. Едни и същи коли си стоят, цените им до небесата и никой не ги купува. Ще си стегна старата японка и ще си я търкалям още. А журналята и автоджамбазите както искат да се комбинират, теория на спекулацията е за овцете.
  • #28
    9 rate up comment 0 rate down comment
    турдьофранс ( преди 5 месеца )
    Ако искам да обидя някой му казвам журналист...колко трябва да си неграмотен да напишеш изречение с стари автомобили, България и САЩ и по нататък цените в долари...Уникална статия, за в рамка...а колко истини има...Гений...
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Стари коли ( преди 5 месеца )
    От Москвич 1360, Трабант до Порше и Ескалейд! МОИТЕ са СУБАРУТА !
  • #26
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Стари коли ( преди 5 месеца )
    "Новата" ми кола е на 17 г, резервната на 30 г, бензин, атмосверни автоматици, редовна профилактика, с всички екстри за моделите, сменени на едната задни дискове, на другата предни и заменени с 4 буталниапарати старата подържаше 200 км. София морето, когато нямаше камери! Само 100 октана, разхода пАда с 3 литра, палят и в най-студените дни, помагам на закъсали! Старата изкърпих задни калници, подменено осветление и изпускателна генерация! Имал съм и съм карал всякакви коли и модели
  • #25
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Емил ( преди 5 месеца )
    Трябва да си страшно *** и ограничен да си купиш кола от българска авто къща, клоаки на 20 години по на 150000 хиляди километра, дори пълен *** няма да се върже на това!
  • #24
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Митьо ( преди 5 месеца )
    Хей, предпазител, пиши за България, америка е далеч от нас. Няма свързаност на двата пазара.
  • #23
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #18, 10 годишната гаранция на Тойота е доста хипотетична. И мен ме кефи повече Ярис от Киа, ама цената е със 7 бимбирици по-висока за базов модел с 20 коня по-слаб от на Киа-та. Фабричната гаранция на Тойота е 3 години, като може да се удължава с по една година още 7 пъти, но зависи от състоянието на колата и може да ти бъде отказано удължение. Освен това не покрива разни неща. Пък и аз харесвам корейските коли като качество. Преди карах Деу 7 години и съм похарчил 500 лв за ремонти за това врем
  • #22
    5 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    сериозно ли говориш ти явно не знаеш какво се случва на вашия автомобил докато излезе през портала на производителя по пътя до дилърствата бедна ви е фантазията гангбанг е софт версия всички които са в бизнеса с автомабили са мошеници от най ниска класа повечердоверие имам на автокъщите от дупница отколкото на официалните дилъри
  • #21
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    следвайки логиката цените на недвижимите имоти които са строени преди покачването на цените на стоителните материали би трябвало да останат на нивата на които са закупени нали така един продукт струва толкова колкото купувача плати това са приниципите на свободното договаряне между две страни на всекиму според възможностите на всекиму според потребностите
  • #20
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това за изпърдяването в новата кола е доста несериозно. Само ще напомня на тези, които никога не са си купували нов автомобил, че седалките са в найлони. Така, че може найлона да е опърдян, но него го махаш и изхвърляш. Така, че този довод е малко несъстоятелен от гледна точка изпускането на газове които нямат никакво значение по отношение нова или на старо. Всичко зависи от потребностите и правенето на сметка. Познавам хора с мнооого пари и винаги вземат на старо 2-3 г.коли както и бедни с нови