Дори при сравнително нови коли могат да възникнат неразбираеми проблеми, които е трудно да се диагностицират правилно дори и опитни механици. Разказваме ви за един проблем, който майсторите обикновено решават по възможно най-скъпия начин.
Това е доста банална история. В даден момент иконата за ниско ниво на течността за чистачки светва на таблото, дори когато собственикът на автомобила току-що го е напълнил догоре. Някои от шофьорите не обръщат внимание на такава аларма за проблем, който всъщност не съществува. Но такива фалшиви индикации са доста досадни за повечето шофьори. Заради това трябва да отидат в автосервиз. Най-често там, без да се замислят, „отсъждат“ и сменят сензора за нивото на течността.
Ако колата ви е сравнително нова и знаете със сигурност, че никой не е удрял въпросния сензор с чук, не трябва да тичате до магазина за нов. Може би проблемът може да бъде решен по бюджетно. Повечето от тези сензори са на дъното на резервоара, а „ лампата“ светва, когато подвижният поплавък на сензора, заедно с течността, паднат под определено ниво.
Сензорът може да от друг тип и да се задейства когато един от двата му електрически контакта, потопени в течност, вече не е потопен. В този случай токът спира да тече между тях , което води до аларма на таблото. Но и двата вида сензори могат да страдат от заболяване, наречено варовик. То се появява в резервоара, когато собственикът на автомобила често използва обикновена вода с високо съдържание на минерали, разтворени в нея или с други думи - варовита вода.
„Камъкът“, който се утаява от него, може да се превърне в електрически изолатор за контактите. Резултатът е фалшив сигнал за празен резервоар. Всъщност проблемът може лесно да бъде решен без подмяна на сензора: достатъчно е да се разтворят и отстранят варовиковите отлагания. Това трябва да се направи там, където има под ръка маркуч, свързан към водопровода - на автомивка или в задния ви двор.
Разтворете пакетче лимонена киселина в няколко литра вода. Изсипваме разтвора в резервоара за течност за чистачки. Изчакваме 10 минути, докато „лимонът“ се разтвори. След това вкарваме водния маркуч възможно най-дълбоко в гърлото на резервоара и оставяме водата да тече. Прекарваме още 10 минути за измиване на резервоара по този начин от остатъците от киселина. И тогава се радваме на изчезването на фалшивата аларма на сензора.