IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Ford се заяде с Tesla

Джим Фарли не пропусна да припомни, че F-150 Lightning може да зарежда електромобили (ВИДЕО)

Само преди дни Ford започна серийното производство на електрическия си пикап F-150 Lightning, като събитието бе отбелязано с официална церемония в завода Диърборн. На нея присъства и главният изпълнителен директор на компанията Джим Фарли, който не пропусна да се заяде леко с лидера на пазара на електромобили Tesla.



По време на речта си Фарли посочи, че производството на Ford F-150 Lightning е толкова важно за компанията колкото това и на първия масов модел на марката – Model T. Шефът на Ford припомни, че електрическият пикап може да се зарежда други автомобили, задвижвани на ток, като неслучайно спомена именно Tesla.

Във Ford определят F-150 Lightning като „10-киловатова електроцентралата на колела“, като именно възможността за подаване на електроенергия от нея е едно от качествата, които се подчертават непрекъснато. Фарли и екипът му не се ограничиха с това, а пуснаха и клипове с реакциите на клиенти, които са поръчали пикапа. Те разговарят с вицепрезидента на Ford – Дарън Палмър, който ги пита как ще използват новата си придобивка. Неслучайно един от тях заяви, че е заменил своята Tesla, за да получи резервация за пикапа.


Ford F-150 Lightning


При старта на производството стана ясно също, че независимо от нивото на оборудване всички версии на F-150 Lightning имат по-голяма мощност и товароподемност от първоначално обявената. При премиерата на модела беше обявено, че базовият вариант развива 426 к.с., но мощността се оказа 452 к.с. При версията с по-голяма батерия показателят е увеличен от 563 на 580 к.с., като пробегът си остава 514 к.с. Товароподемността също е увеличена – от 903 на 1013 кг.

До момента над 20 000 са си поръчали F-150 Lightning, като доставките ще започнат догодина. За да се справи с търсенето, Ford разширява своя център за разработка на електромобили. Целта е достигането на производство от 2 млн единици през 2026 г. А планът на компанията е само 4 години по-късно 50% от продажбите на марката по света да бъдат с електрическо задвижване.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 2 години )
    Не бе, к. с. не е конска сила, а километър за секунда :p Не случайно пикапът се казва Lightning.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 2 години )
    Ами да говорим в минало време тогава? Тесла миналата година направи 87% ръст на продажбите, което ако не се лъжа е в минало време. Тесла обяви планът за 50% годишен ръст в дългосрочен план още през 2014 , а всички обясняваха как това ще проработи първите години при ниски продажби, но след това не може да стане.Както виждаш миналото потвърждава, че този ръст е повече от 50% през последните 7 г., дори само с 2 фабрики, а тази година отвори нови две. Дали няма да продължи ръста още 4 години?
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До#5 ( преди 2 години )
    Абе колега ти в кой век живееш.Форд Гренада се правеше преди 40-45 год.Лично мой познат смени два в началото на 80-сете години.Но жена му беше полякиня и от там ги взимаше по някакъв начин.Кола без аналог у нас по това време.
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 8 ( преди 2 години )
    При тесла всичко започва със "ще".
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    50% не означават милион на година и никога не съм го твърдял!А Форд буквално стои на едно място и даже прави крачки назад, защото е първият масов производител, а произвежда само 4 милиона автомобила годишно и намаляват. Тесла само с настоящите 4 фабрики ще произвежда повече при завръщането им, а смята да строи още фабрики в които да си произвеждат дори клетки за батерии. Останалите нямат нито производствен капацитет, нито батерии, нито Ноу Хау и финансов ресурс да си ги изградят.
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До #6 Не че нещо но 50% ръст на година хич не означава по 1 милион повече всяка година. Може и да стане но надали. Другите също не стоят да чакат Тесла. И Форд са имали монопол когато са заляли пазара с Модел Т, но другите са навксали. До 10 год колите на ток ще станат доста уеднаквени, разликата ще е само в параметрите. Колко е голяма батерията, колко е мощен ел. мотора, нивото на оборудване и автономноста. Даже дизайна се унифицира.Маркетинга ще играе най-голяма роля. Както сега с телефонит ...
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Заяждане? ( преди 2 години )
    За какво заяждане с тесла говорите? Шефа на Форд в прав текст заяви, че Тесла е лидера , а Форд щели да ги стигнат след 2026, когато имали за цел да произвеждат 2 милиона електромобила годишно. Само където е пропуснал, че Тесла не смята да стои да ги чака, а също има план, който е 50% ръст на продажбите годишно, което означава около 7 милиона броя през 2026. Честито стигане от Форд, които не могат да продадат толкова автомобили годишно, да не говорим за електромобили
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    XXI век ( преди 2 години )
    Преди 20 години питам един комшия с Granada V6 колко коня е тва? Ооо много, над 100 - отговаря ми. С сега пикапите са по 600
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Аз пък не разбрах ( преди 2 години )
    Какво точно е било заяждането с тесла? Това : "Неслучайно един от тях заяви, че е заменил своята Tesla, за да получи резервация за пикапа."Наистина ли твърдите, че някой си е продал автомобила и с парите е направил резервация за ford и ще чака няколко години да му го доставят? Сигурно не е имал 100 долара за резервацията и му се е наложило да си продаде автомобила и сега ще се вози няколко години с градския транспорт докато излезе пикапа? Ама вие наистина ни взехте за боядисани врабчета!
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 2 години )
    Трудно е да догониш новите технологии...ето на...вече са започнали да измерват пробега с конски сили, а ние за това едва сега разбираме...по-добре късно, отколкото никога...