fallback

Нов „Дизелгейт“ е на път да избухне в Европа

Прокурори обискират офиси на Suzuzki, под подозрение са още Stеllantis и Marelli

Представители на прокуратурата нахлуха в европейските офиси на японския производител Suzuki, съобщава агенция Reuters. Представителите на правоохранителни органи търсят доказателства за използване на незаконни устройства за намаляване на вредите емисии на дизелови модели на марката.

Освен Suzuki под подозрения за манипулацията са още концернът Stellantis, като и японският производител на резервни части и оборудване за автомобили – Marelli. Засега не се съобщава за конкретни мерки, предприети срещу тези две компании.

Според информации, незаконен софтуер е открит при автомобили на Suzuki с дизелови двигатели, които се произвеждат в завода в Унгария. Stellantis доставя там двигатели, сглобени в Италия, а Marelli произвежда компоненти за там. Прокуратурата съобщава за „голям брой превозни средства“, които са оборудвани с незаконни устройства, манипулиращи нивата на вредните емисии, но не посочва подробности.

По информация на Deutsche Welle, става дума за 22 000 кросоувъра SX4 и Vitara унгарско производство. Представители на Suzuki са коментирали пред Reuters, че компанията „сътрудничи напълно на разследващите органи“. По-късно също обявиха от Stellantis и Marelli. За Stellantis това не е първият „дизелов скандал“, като по-рано подобни дела бяха образувани срещу Fiat Chrysler (FCA) и френската PSA, които са част от концерна.

fallback
  • #9
    До #11 ( преди 2 години )
    Та таковам у езиковеда. Марш обратно в началните класове.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    9-ти, доста повърхностни разсъждения. Компанията производител на ДВГ продава на друг двигатели с ясни еко параметри. Примерно двигателят е отговарящ на последните еко норми евро 6. По-екологичен няма как да стане и не виждам защо от Сузуки ще действат в тази насока. По-неекологичен могат да го напраят. Да, те могат да напаснат софтуера към конкретен автомобил, но не и да изменят базовите характеристики.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Това че една фирма ползва двигатели на друга, не означава вианги че проблема е в доставчика. Стелантис (ФИАТ) доставят двигатели, но софтуера за управление на двигателя е (рзработен или по поръчка) на Сузуки.Как бсеки порозиводител сам си напасва версията на Андроид за собствените си модели? Това е като да обвиниш прозиводител на компютри, че някои от тези които ги ползват имат "крадени програми".
  • #6
    До #4 ( преди 2 години )
    Орбан отдавна е предупреден. Не е от сега. Странно, но фирми около него взимат всички поръчки. Чист е, нали?
  • #5
    смех ( преди 2 години )
    Каква електификация бе хаха огледай се навън колко са на електрички после отиди в прованса и там виж
  • #4
    Божеее! ( преди 2 години )
    Знаем, че сте скапана, купена и рекламна на германистанските *** "медия", но, че Marrelli са японска фирма не знаехме!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    1-ви, наистина интересно "съвпадение" е това. Урсула, която е разследвана за крупни финансови престъпления в родината си се закани, че ще спрат европейските средства за Унгария, като спечели Орбан. На каква основа никой не знае, но се закани. Ето това е свободата и демокрацията за която толкова много ни лъжат. Когато е правилния човек, като Боко тиквата го оставят да краде милиарди, а когато човека не им играе по св-ката му спират парите. В украйна пъкще спират войната с оръжие. Ужас просто...
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Сузуки отдавна не предлага дизелови коли, а дизелите са на Фиат производство, а не тяхно. Те никога не са произвеждали дизелови двигатели.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Сузуки не произвежда дизелови двигатели. Двигателите са на Фиат иако трябва да разледват някой са Фиат. Така, че инфото ви не е много точно и коректно.
fallback
Последни