fallback

Нов „Дизелгейт“ е на път да избухне в Европа

Прокурори обискират офиси на Suzuzki, под подозрение са още Stеllantis и Marelli

Представители на прокуратурата нахлуха в европейските офиси на японския производител Suzuki, съобщава агенция Reuters. Представителите на правоохранителни органи търсят доказателства за използване на незаконни устройства за намаляване на вредите емисии на дизелови модели на марката.

Освен Suzuki под подозрения за манипулацията са още концернът Stellantis, като и японският производител на резервни части и оборудване за автомобили – Marelli. Засега не се съобщава за конкретни мерки, предприети срещу тези две компании.

Според информации, незаконен софтуер е открит при автомобили на Suzuki с дизелови двигатели, които се произвеждат в завода в Унгария. Stellantis доставя там двигатели, сглобени в Италия, а Marelli произвежда компоненти за там. Прокуратурата съобщава за „голям брой превозни средства“, които са оборудвани с незаконни устройства, манипулиращи нивата на вредните емисии, но не посочва подробности.

По информация на Deutsche Welle, става дума за 22 000 кросоувъра SX4 и Vitara унгарско производство. Представители на Suzuki са коментирали пред Reuters, че компанията „сътрудничи напълно на разследващите органи“. По-късно също обявиха от Stellantis и Marelli. За Stellantis това не е първият „дизелов скандал“, като по-рано подобни дела бяха образувани срещу Fiat Chrysler (FCA) и френската PSA, които са част от концерна.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха Англия праща на Украйна Снаряди с обеднен уран, който е много щадящ природата и изключително полезен за хората. Тия за 20 хиляди сузукита вдигат врява до небето.
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Аве първите вие прочетохте ли статията? То си пише че двигателите са от Италия, става въпрос за допълнителни устройства и манипулативен софтуер които се вграждат в завода на Сузуки в Унгария.
  • #17
    aastera ( преди 2 години )
    Унгария, Орбан Европа и т.н.,.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    13-ти, сравнението ти между автомобил и компютър е доста некоректно и глупаво, нямащо нищо общо с реалността. За да разбереш каква простотия си написал ще ти го обясня, като за бавно развиващ по твоя начин. Купуваш си смартфон с андроид ОС. Можеш ли да му сложиш win или ios? На теория сигурно, но на практика няма смисъл и никой нормален не го нрави, но ти с3гурно би тръгнал да го правиш. При това не на 1 бройка, а на всички. Усещаш ли се колко ти е тАпо сравнението с компютрите или все още не?
  • #15
    анонимен ( преди 2 години )
    Крайно време е да се забрани производството на тровещия ни дизел още тази година.
  • #14
    ДИЗЕЛСМРАД ( преди 2 години )
    Азотните оксиди от дизеловите двигатели са вредни по няколко различни начина. Вдишани, предизвикват бронхити, астми, сърдечносъдови заболявания и рак. Отделени в атмосферата предизвикват киселинни дъждове.Дизеловите твърди частици са с такива размери, че не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта - следва посещение при кардиолог, онколог и пулмолог. Проучване в университета Хаселт в Белгия: За първи път черен въглерод е намерен от вътрешната страна на човешката плацент ...
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    ЕС само се пени, досега вече дизела трябваше да е изчезнал.
  • #12
    Какви ( преди 2 години )
    вредни емисии - пращат боеприпаси от години, от месеци вече ги взривяват нонстоп - да не би случайно да са с някакви щадящи природата експлозиви - палячовци подложни
  • #11
    Май ( преди 2 години )
    наказателния отряд тръгна към Унгария, защото не слушкат господарите американци
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    10-ти, повтарям като за бавно загряващи - купуваш си компютър (един гол двигател). Но ти си инсталираш ОС (софтуера за управление на двигателя, който е спецефичен за всеки производител и той си задава параметрите). Спрямо това каква ОС си сложил - управлява ресурсите по различен начин. Аз не мога да "съдя" прозиводителя на компютри, затова че използва повече памет или процесор и съотверно повече ток, след като проблема е в ОС.
fallback
Последни