Германският производител Mercedes-Benz се оказа забъркан в поредния „дизеов скандал“, след като медиите в Германия съобщиха, компанията е използвала 8 неизвестни досега устройства за намаляване на вредните емисии.
В свои публичен доклад изданието Deutsche Umwelthilfe съобщава, че тези устройства са открити при дизеловите двигатели на Mercedes-Benz E-Class, отговарящи на екологичния стандарт Евро 6. С тяхна помощ се постига ефективно намаляване на емисиите на азотни оксиди, разкрива експертът по автомобилен софтуер Феликс Домке.
Той е бил натоварен от американската адвокатска кантора Milberg да провери случващото се още през 2016 година, като сега разкрива подробности. Според него, Mercedes E 350d с дизелов двигател OM64 разполага с 6 специални устройства, които са свързани с конвертора (SCR) на катализатора, а други две – със системата за рециркулация на отработените газове на автомобила. Тези осем устройства са незаконни, тъй като намаляват нивата на азотен диоксид по време на лабораторните тестове.
Домке посочва, че емисиите на азотен оксид са 500 процента по-високи от законовото ограничение при шофиране в нормални условия. В доклада си експертът казва още , че едно от устройствата „значително намалява количеството на впръсканото AdBlue (добавката разгражда изгорелите газове на дизеловите двигатели, променяйки техния състав), което е спешно необходимо за неутрализиране на азотните оксиди в каталитичния конвертор“.
Федералната администрация по пътищата в Германия (KBA) коментира, че е наясно с устройствата, използвани от Mercedes, но не вижда нищо незаконно в тях. През 2018 година компанията трябваше да изтегли близо 800 000 бройки от моделите GLC и C-Class в Европа заради подобен дизелов скандал. Тогава KBA идентифицира поне 5 подобни устройства, за които се твърди, че са използвани от автомобилния производител за нарушаване на строгите разпоредби за дизелови емисии в Европа.