IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes отново е заподозрян в „Дизелгейт“

Компанията е използвала 8 устройства за манипулиране на двигателите

Германският производител Mercedes-Benz се оказа забъркан в поредния „дизеов скандал“, след като медиите в Германия съобщиха, компанията е използвала 8 неизвестни досега устройства за намаляване на вредните емисии.


Mercedes-Benz


В свои публичен доклад изданието Deutsche Umwelthilfe съобщава, че тези устройства са открити при дизеловите двигатели на Mercedes-Benz E-Class, отговарящи на екологичния стандарт Евро 6. С тяхна помощ се постига ефективно намаляване на емисиите на азотни оксиди, разкрива експертът по автомобилен софтуер Феликс Домке.

Той е бил натоварен от американската адвокатска кантора Milberg да провери случващото се още през 2016 година, като сега разкрива подробности. Според него, Mercedes E 350d с дизелов двигател OM64 разполага с 6 специални устройства, които са свързани с конвертора (SCR) на катализатора, а други две – със системата за рециркулация на отработените газове на автомобила. Тези осем устройства са незаконни, тъй като намаляват нивата на азотен диоксид по време на лабораторните тестове.

Домке посочва, че емисиите на азотен оксид са 500 процента по-високи от законовото ограничение при шофиране в нормални условия. В доклада си експертът казва още , че едно от устройствата „значително намалява количеството на впръсканото AdBlue (добавката разгражда изгорелите газове на дизеловите двигатели, променяйки техния състав), което е спешно необходимо за неутрализиране на азотните оксиди в каталитичния конвертор“.

Федералната администрация по пътищата в Германия (KBA) коментира, че е наясно с устройствата, използвани от Mercedes, но не вижда нищо незаконно в тях. През 2018 година компанията трябваше да изтегли близо 800 000 бройки от моделите GLC и C-Class в Европа заради подобен дизелов скандал. Тогава KBA идентифицира поне 5 подобни устройства, за които се твърди, че са използвани от автомобилния производител за нарушаване на строгите разпоредби за дизелови емисии в Европа.

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 5 rate down comment
    за хамериканцето... ( преди 6 месеца )
    най-продаваните коли са разни камиони, наречени тръкове, с мотори по 5-6 литра - това е масово в сащите! но те както винаги не гледат гредата в окото си а сламката в чуждото...
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    пореден скандал, но за слугите е все тая
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Типично а ДУХ-вете. До вчера бяха на хранилка при автоиндустрията. Незнам кой им налива пари сега, но като цяло за поредната "зелена" (за пари, не за екология) организация. Те са на американискиа принцип - да съдим да изкараме някой лев, Донакъде и по тахна инциатива са всички демонстрации по авто-изложениата в Германия, на които ходят и пътуващи 300+км. Ама не ходят с влак или колело ;-).
  • #3
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тоя "експерт" явно се е надупил на Хамериканците да търси под вола теле, но тука шушляците си намериха повод да подскачат от кеф!!
  • #2
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Това не е новина. БМВ, ФВ и Мерцедес са се разбрали още 2008-2009 да използват такива устройства за да намалят консумацията на Ad-Blue. Така са сложили 3 пъти по-малки резервоари от необходимото и то на танковете които произвеждат. В момента двулитровите мотори имат 15 л. резервоари, какво остава за 3+ литрови. Или ще трябва да се зарежда много по-често, от което икономията изтича в канала. Made-in Germany както се казва. Сътвориха най-голямата измама в историята на автомобилостроенето.
  • #1
    15 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Време е да забранят тези тракащи кадилници