IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

50% от шофьорите признават превишение на скоростта с над 20 км/ч

Близо 1/3 от водачите са преминали на червено през последния месец

Лошото поведение зад волана се увеличи по време на пандемията, като именно пустите пътища разкриват най-лошите страни на шофьорите. Смъртните случаи при пътнотранспортния произшествия и с пешеходци скочиха веднага след това, като се оказва, че няколко години по-късно водачи са придобили все повече опасни навици на шофиране.


опасно шофиране


Един от тях е превишение на скоростта с над 20 км/ч, сочи проучване на Американската автомобилна асоциация. В него 50% от анкетираните шофьори признават, че са извършили подобно нарушение през последните 30 дни, като 36% от тях са го направили в жилищни райони. Близо 30% са преминали на червен светофар, а 13% са карали без предпазен колан.

Проучването също така помоли респондентите да оценят всяко от тези поведения като „много или изключително опасно“. Според 48,6% от анкетираните превишението на скоростта с над 20 км/ч е „повече от опасно“, а 61% считат, че когато това се случва в жилищен район, е опасно. За 80% преминаването на червено е грешка, докато 76% смятат непоставянето на предпазен колан за опасно.


опасно шофиране


Проучването също така има някои други интересни резултати, тъй като 36% признават, че през последния месец са държали смартфон, докато шофират. Малко по-висок е процентът - 37, на тези, които са чели SMS или имейл, докато са зад волана, а 27% са изпратили ръчно текст или имейл. Близо 60% казват, че използват безжично устройство (hands free) или Apple CarPlay. Най-често шофьорите на възраст 19-24 години използват устройствата си, когато шофират.

Докато хората карат с превишена скорост и изпращат текстови съобщения, те не пият и не шофират – или поне не си го признават. Само 7,4% са признали, че са пили толкова, че резултатът да е над разрешение, а 5% признават употреба на марихуана. Близо 20% казват, че са били толкова уморени, докато карат, че не са могли да държат очите си отворени.


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хахохи ( преди 2 седмици )
    Активен шофьор 24год., 3 глоби, като 2 са като млад водач: червен светофар (напълно съзнателно) и превишаване скоростта при ограничение 50 в града на бул. преди крастовище. Преди месец леко докоснах дете-пешеходец. Тича и пресича без да се огледа за да хване автобуса, аз ляво движеш се и без видимост зарази камион, макар и с 30-35км спрях върху пътеката. Скорост, опит на водача, пътна настилка, околни мпс, пешеходци... всичко има значение. Но колко по-скъпа колата, толкова по-малко акъл в глават
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Шофирането на автомобила се определя от интелекта на човек. Много шофьори у нас карат бързо и припряно, просто защото такъв е техният характер - припрян, нервен и нетолерантен. У нас рядко ще попаднеш на уравновесен и толерантен шофьор, просто защото българите като цяло не са такива. Разбира се, всички знаем, че не е приятно да попаднеш в среда с нервен човек, която обяснява и защо шофирането по нашите пътища не е особено приятно занимание.
  • #3
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 седмици )
    Точно - комплекс от компоненти е и е с много променливи, за това инвестицията трябва да е 1во в инфраструктура (това е организация на движение, видимост, сцепление и най-вече контрол на критичните точки, в които се пресичат пътищата). 2ро е повишаване уменията на водачите, да разпознават и избягват критичните ситуации, 3то е самия автопарк, той също помага и спасява живот и най-накрая идва контрола на едни разумни ограничения, а не изсмукани от нечий политически такова...
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Прав си, Тинтири. И с 10 км/ч да караш, като ти изскочи *** от зона без никаква видимост (напр. плътно паркирали коли отстрани) и го удариш в главата, го убиваш на място. Същевременно на Соленото езеро развиват невероятни скорости и никого не убиват. Значи всичко е едно голямо уравнение (настилка, състояние на МПС, умения на водача, видимост и климатични особености и т.н.), в което скоростта е само една от променливите. Няма ли акъл обаче, всичко друго и изрядно да е, какво от това...(?) :-(
  • #1
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири_минитири ( преди 2 седмици )
    Скоростта никога не е била проблем - "контрола" на скоростта е предлог за едни солидни пари за комисионни на шапкарчетата! Това, което убива на пътя не е интересно за КАТ, защото не носи пари!