IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis с инвестиция за 190 млн. евро в Сърбия

Концернът ще произвежда електромобили в Крагуевац

Концернът Stellantis ще насочи производството на някои от новите си електрически модели в завода си в Крагуевац (Сърбия). За целта в предприятието ще бъдат инвестирани 190 млн евро, като споразумението беше подписано от изпълнителният директор на Stellantis Карлос Тавареш и президентът на Сърбия Александър Вучич, съобщава Reuters.


Fiat 500L


Първият модел, който ще слезе от конвейера на завода, ще бъде бъде наследник на Fiat 500L. Производството на електромобила ще стартира през 2024 година, а по-късно към него ще се присъедини и още едно превозно средство с изцяло електрическо задвижване.

От Stellantis не разкриха подробности за бъдещите модели на ток, които ще се произвеждат в Сърбия. Все пак Тавареш разкри, че те бъдат изградени на нова платформа, която ще „пасне идеално" на превозни средства от малките и компактните сегменти.

„Тази нова платформа за електрически превозни средства ще пасне идеално на продукти от категории A, B и C и ще подобри ефикасните и чисти решения за градска мобилност на нашите марки“, каза Тавареш.

Според информации, вторият автомобил, предвиден за производство в Крагуевац, ще бъде помогне на Stellantis, която беше образувана от сливането на Fiat Chrysler Automobiles и Peugeot PSA Group, да постигне целта си да продава само електрически пътнически автомобили в Европа до края на това десетилетие.

На свой ред, Сърбия притежава 33% от фабриката, която преди да започне да произвежда коли на Fiat, сглобяваше Yugo - модел на държавната компания „Застава". Президентът Вучич беше категоричен, че държавата ще открие и голям брой зарядни станции за електромобили, за да може да привлече местни купувачи и да приеме нова енергийна стратегия.


0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 6 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 година )
    Даа, сърбите са я закъсали с това че не са в Еврогейския съюз. Евтин ток, евтин газ, произвеждат коли, а ние сме горди, че пращаме джепане на хохлостан.Само след година ще се види ясно ползата от членството в ЕС.
  • #8
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Глас от тъдява ( преди 1 година )
    До наше "село" отвориха цех, в началото беше по западен образец - по-високи заплати, евтина храна в служебен стол, служебен автобус, спазване на трудовото законодателство хората взеха да ходят с желание на работа. 2-3 години по късно говорим с един приятел дето беше от първите започнали и каза че си търси друга работа щото нашенските мениджъри успели да побългарят хубавото начинание
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    Донякъде си прав, донякъде не си. Както се казва монетата има две страни. Че тук в България останаха само пр...ти 90% и 10% упорити си е така. Сблъсквал съм се с какви ли не неща в сферата на човешката пр....тота. Но донякъде не са виновни самите хора, а други фактори, които го доведоха до това състояние!Лека вечер ти желая и наздраве с една бира! :)))
  • #6
    16 rate up comment 5 rate down comment
    До 4 ( преди 1 година )
    Защото там вече няма избор!!! Няма го апартамента купен от мама и тати, има скъпа квартира за плащане! Няма ги доматите и бурканите пратени от баба на село, всичко си плащаш сам! На запад няма кой да те моли да си хвърлиш цигарата и да влезеш на работното място, щото вчера са кандидатствали 10 човека за твоята позиция, а тук ходят с автобуси на 100км из селата да събират все що е с две ръце и два крака, па дано нещо свърши!В много фирми,условията на запад са много по лоши от условията в БГ!!!
  • #5
    12 rate up comment 19 rate down comment
    Дедо ( преди 1 година )
    Така се прави! Сърбия е приятел с Русия и ще има газ. Така, въпреки че са извън ЕС, колите ще се произвеждат и ще имат конглокентна цена.
  • #4
    20 rate up comment 4 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    До 2, ако знаеш ниското качество не зависи толкова от работниците, а от условията които им е предоставил работодателят. Защо тия същите, които според теб само пушат, мързелуват и скатават, като тоидат на запад работят и никой не се оплаква от тях? Помисли и сам ще разбереш!
  • #3
    13 rate up comment 4 rate down comment
    До 2 ( преди 1 година )
    Когато се прави завод в ЕС има по-високи изисквания освен това цената на работната ръка е висока което оскъпява в пъти. И моля не ми разправяй в 90% автоматизирана линия какви гении на математиката и физиката трябват, не си в час.
  • #2
    17 rate up comment 12 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    у нас когато се научим да работим! Корупция на всички нива + мързелив народ който излиза да пуши през 30 мин, свързва Великден с Гергьов ден с лъжливи болнични и производителността му е под 50% от на съседите - НЕ СТАВА!Не са само политиците! В заводите за авточасти дето ги има вече, един от които произвежда за Стелантис, 40% от всеки износ се връща с рекламации! 40% !! Едни кабели не можем да навържем като хората, те ще дойдат коли да ни дадат да сглобяваме!Айде слезте на земята вече!
  • #1
    24 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А у нас кога? Нали имаме нови които нещо щели да променят, а те само подменят. Кога някой ще инвестира у нас се питам? Тези новите харвардски,л дойдоха с лъжи. Помните ли какво обеща Про100 Киро, че ще отваряме завод за електромобили, после се оказаха ел.велосипеди, а накрая се оказа, че нищо няма да отваряме, защото излъга. Доказан лъжец и мошеник ни управлява в момента. Всъщност той не управлява, а управляват тези, които го сложиха...